Ik ben al maanden aan het proberen om een logo op m'n foto's te krijgen. Het moet nu over 2 weken gelukt zijn. Het maakt me niks uit wat lettertype is, als er maar een stukje tekst op staat. Ik heb al een programma gedownload, op paint shop pro geprobeerd, alles mislukt. Op een ander forum ook al een topic geopend alle tips geprobeerd, maar ben een beetje einde zoek. Eerst wilde ik het gratis, omdat ik er niks bijzonders van hoef, maar intussen wil ik er ook wel voor betalen, het moet gewoon nu lukken. Net weer anderhalf uur geprutst zonder resultaat. Wie o wie heeft de gouden tip?
Hoe logo/watermerk maken?
- [saskia]
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
Hoi,
Ik ben al maanden aan het proberen om een logo op m'n foto's te krijgen. Het moet nu over 2 weken gelukt zijn. Het maakt me niks uit wat lettertype is, als er maar een stukje tekst op staat. Ik heb al een programma gedownload, op paint shop pro geprobeerd, alles mislukt. Op een ander forum ook al een topic geopend alle tips geprobeerd, maar ben een beetje einde zoek. Eerst wilde ik het gratis, omdat ik er niks bijzonders van hoef, maar intussen wil ik er ook wel voor betalen, het moet gewoon nu lukken. Net weer anderhalf uur geprutst zonder resultaat. Wie o wie heeft de gouden tip?
- [saskia]
- Lid

Omdat ik fotoshoots ga doen en omdat ik binennkort een fotomeeting heb en dan komen er 10 mensen met hun dieren en 10 fotografen en de afspraak is dat iedereeen 5 foto's krijgt op klein formaat met logo en daarna kan die nabestellen als ze dat willen. En ik wil het met fotoshoots ook doen dat ik ze evn op m'n site zet met logo en dat ze dan uit kunnen kiezen welke ze willen, snap je?
-
A van der Salm
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Heb je Photoshop ?
-
A van der Salm
- Lid

- Contacteer:
Okee, daar ben ik niet zo bekend mee.
Maar je kunt twee dingen doen. Als je een foto opent kun je bijna met elk programma gewoon tekst inbrengen. Met behulp van de transparantie (Opacity) knop kun je deze letters dat wat meer of minder op de voorgrond krijgen. Ook kun je door middel van een layer je logo boven op een andere foto plaatsten.
Het laatste heeft wel de voorkeur . Dan hoef je niet steeds je logo opnieuw te tikken.
Maar je kunt twee dingen doen. Als je een foto opent kun je bijna met elk programma gewoon tekst inbrengen. Met behulp van de transparantie (Opacity) knop kun je deze letters dat wat meer of minder op de voorgrond krijgen. Ook kun je door middel van een layer je logo boven op een andere foto plaatsten.
Het laatste heeft wel de voorkeur . Dan hoef je niet steeds je logo opnieuw te tikken.
-
A van der Salm
- Lid

- Contacteer:
beetje googlen
https://www.youtube.com/watch?v=jWpjTUCo5xo" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje simpele en langdradige uitleg maar wellicht snap je het dan.
of deze
https://www.youtube.com/watch?v=sLSZ0OMJgGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=jWpjTUCo5xo" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje simpele en langdradige uitleg maar wellicht snap je het dan.
of deze
https://www.youtube.com/watch?v=sLSZ0OMJgGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJL
- Lid

Ik werk met photoshop
Ge kunt 2 soorten logo's invoeren :
1) alleen een gewone tekst en/of symbolen
2) een tekst met relief (met of zonder symbolen)
Het laatste krijgt veel moeilijker uitgeveegd. Maar ik ken dat alleen met photoshop
Ge kunt 2 soorten logo's invoeren :
1) alleen een gewone tekst en/of symbolen
2) een tekst met relief (met of zonder symbolen)
Het laatste krijgt veel moeilijker uitgeveegd. Maar ik ken dat alleen met photoshop
- [saskia]
- Lid

Nou het wil niet lukken. Ik kan wel een leeg bestand openen, er een tekstje in maken en dan opslaan. Maar dat krijg je er een wit vak omheen als je het daarna opent om het op een foto te zetten.
Laatst gewijzigd door [saskia] op 13 jul 2012 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.