1. Voor

1. Na

eh... Ik heb ned.CS... Waar zit inverse selection en klik je dat gewoon aan? Niet eerst laag maken? heb je zin om het in iets kleinere stapjes op te schrijven?Ab59 schreef:Met een quick selection (tool cs5/6) van de bladeren, vervolgens inverse selection. Dan layermask met gauss blur en brush het bokeh erin.

Het maken van de selectie kan ik nog volgen, dan 'selectie omkeren' is ook nog te snappen maar dan raak ik je toch wel kwijt hoor.Ab59 schreef:Met een quick selection (tool cs5/6) van de bladeren, vervolgens inverse selection. Dan layermask met gauss blur en brush het bokeh erin.
Ik ga van de week proberen om het netjes te verwoorden.Deva schreef:Het maken van de selectie kan ik nog volgen, dan 'selectie omkeren' is ook nog te snappen maar dan raak ik je toch wel kwijt hoor.Ab59 schreef:Met een quick selection (tool cs5/6) van de bladeren, vervolgens inverse selection. Dan layermask met gauss blur en brush het bokeh erin.
Als ik de achtergrond ga 'blurren' krijg ik rare randen rond mijn selectie, maar ik snap dan ook die layermask niet.