Het is 08 mei 2025 11:58

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur bloemetjes
 bloemetjes
BerichtGeplaatst: 15 sep 2012 22:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 bloemetjes
BerichtGeplaatst: 15 sep 2012 23:12 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
He, waarom zet je de foto's in Ratjetoe? Je vorige topic geloof ik ook al. Speciale reden voor?

Mooie bloemen en de foto zal ik dan verder niet beoordelen ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 bloemetjes
BerichtGeplaatst: 16 sep 2012 00:35 
Lid
Fotografie

Ja dat komt vast omdat ik erg kritisch al ben op mijn eigen foto's die ik zomaar gemaakt heb. Vandaag een wandeling gemaakt en zomaar wat foto's gemaakt.
In mijn ogen moet ik voor beoordelingsfoto's echte toppers hebben anders leer ik er niet van. De mindere foto's die ik maak, of die zonder vooruitgang, kraak ik mezelf wel af :) Ach dat gevoel varieert, dus er kan er zomaar 1 ter beoordeling komen om te proeven wat men ervan vindt.
In dit subforum doe ik jullie misschien een plezier met wat normalere foto's waarvan ik geen beoordeling hoef te horen.. mag wel, ook leuk. Misschien verrast het me nog, maar dat verwacht ik niet ;)
Deze kleuren zijn ook recht uit het toestel en mijn minolta objectief 75-300 heeft zeker zijn deel daarin. Niet de snelste maar voor dit werk prima.

bloemetjes
BerichtGeplaatst: 16 sep 2012 09:54 
Lid
Fotografie

Okee, duidelijk verhaal.
Maar het zou zomaar kunnen dat je misschien te kritisch bent voor jezelf, terwijl anderen het als goed zouden benoemen. En dan kom je nog niet verder. Maar dat is maar een idee ;)
Dank je voor je uitleg.

bloemetjes
BerichtGeplaatst: 16 sep 2012 10:21 
Lid
Fotografie

Jip, ik ben iemand die de lat altijd wel hoog legt.. een perfectionist. Zo is mijn persoon doorgaans.
Omdat ik zo ben verwacht men altijd het beste. Ik moet er echt aan wennen als men mijn mindere werk in het leven ook goed genoeg vindt. Ik ben alleen nog geen topfotograaf en ik meet mij altijd, zoek de uitdaging, met een hoger niveau. In de fotografie accepteer ik dat dat niet zomaar gaat. De lol is belangrijker en als ik mijn best gedaan heb zitten er vast leuke foto's tussen maar niet altijd. Leuk is niet altijd goed genoeg en in alles wil ik beter worden. Ik kan niet tevreden zijn op een hangend nivo, al kan je daar soms niet onderuit. anyway.
Als ik werk corrigeer ik soms mild de leidinggevenden met strakke werkende eventueel uit te voeren plannen.. vandaar dat ik ook steeds thuiszit..ze krijgen een minderwaardigheidscomplex... Minder goed werkt ook vaak, omdat inderdaad wat jij zegt, sommige mensen nemen daar ook genoegen mee.
Maar als ik merk dat ik iets beter kan, zal ik niet snel genoegen nemen met minder.
Maar hier op het forum gaat dat allemaal niet zo zwaar op gelukkig :)

bloemetjes
BerichtGeplaatst: 16 sep 2012 10:39 
Lid
Fotografie

Ik denk wel Peteralexander, dat je meer van groei kan zien, als je meer plaatst. Mits er groei te zien is natuurlijk ;)

Perfectionistisch moet je kunnen zijn, maar als je nog beginner bent, zoals je in je eigen profiel zegt, vraag ik me af in hoeverre je al perfectionisme van jezelf mag en kan verwachten????
(ervaringen van een perfectionist die aan het leren is niet al te perfectionistisch meer te zijn in het leven, maar zeker geen genoegen neemt met minder ;) )

bloemetjes
BerichtGeplaatst: 16 sep 2012 11:37 
Lid
Fotografie

Helemaal waar, dat besef ik ook wel... dank je. Mijn theoretische kennis en inzicht ligt echt ook al een stuk voor op (niet al mijn-) mijn fotografie-praktijken. Maar dat kan ik wel inzetten. Als iemand die theoretische kennis en inzicht niet bezit word het moeilijker om vooruit te komen.
Blijven lezen en kijken en oefenen.. nieuwschierig zijn naar wat je ziet en leest helpt :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp