Veel verschillende meningen zie ik... Heel begrijpelijk.
Persoonlijk vind ik dit soort fotografie juist goed. Jongeren die op dat moment wat willen vernielen zien echt niet dat het niet kan. Als ze beelden zien van wat er aangericht wordt, wat voor ellende er van komt, dan zullen er een aantal al afhaken. Is dit slecht?
De media van afgelopen weken zou je wel de schuld kunnen geven. Er zijn zelfs radio dj's geweest die letterlijk mensen opgeroepen hebben om naar Haren te komen. Dit is slecht!
En dat er 2000 (ik weet niet hoe veel het er waren) mensen zijn is niet het probleem. Het probleem is dat er mensen heen komen die van tevoren al hebben bedacht dat ze de boel op de kop willen zetten. En dan zijn er nog mensen die van tevoren gewoon een feestje wouden maken, maar later opgezweept worden en toch gaan vernielen. Die laatste groep is denk ik de zwakste en daardoor juist heel erg vatbaar voor dit soort beelden (dan vooral de heftigere beelden, niet eens die van mij).
Ook het hele plan van de politie (burgemeester, Me en alles ook even bij gerekend) vind ik niet kloppen.
Al die relschoppers zijn inderdaad een stel idioten. Maar er zijn blijkbaar ook idioten die denken dat ze 2000 MIDDEN IN EEN WOONWIJK wel rustig kunnen houden. Vervolgens staat de ME te kijken hoe jongeren de AH plunderen, tuurlijk, ze kunnen ook niet anders. Een massa van 2000 man is prima onder controle te houden, maar niet midden tussen de villa's.
Ik ga zeker niet de schuld geven aan een bepaalde groep. En ik vind al helemaal niet dat je zomaar de media de schuld kan geven. Als je zegt dat de media verschil maakt is dat goed. Maar zonder de media was dit ook gebeurt.
Tenzij er natuurlijk social media bedoeld wordt. Want ja, zonder FaceBook had Merthe gewoon een kaartje of sms moeten sturen... Dan was dit inderdaad niet gebeurt.
@pancho ontmoedigen zeker niet. Ik ben eigenwijs dus doe wat ik wil (oke, dat klinkt wel erg, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
@henry ik snap je. Maar ik denk niet dat het imiteren van de film de aanleiding is geweest van de rellen. Misschien wel van "het feest". Maar een bijzondere gedachte, heb hem niet eerder gehoord. Zal zeker een kern van waarheid in zitten.
Bijna vergeten: bedankt voor de reacties op de foto's zelf

.