Het is 27 aug 2025 20:20

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mist
 Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 02:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gefeliciteerd met je TC

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 05:39 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Schitterend gedaan Cristiaan.
Zou ook wel straks de nieuw bewerkte versie graag willen zien. :blush :up

Gefeliciteerd met deze mooie plaat :proost :proost

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 07:55 
Lid
Fotografie

Great, zag hem gisteravond al.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 08:35 
Lid
Fotografie

Deva schreef:
Als ik nog even verder mag miepen... ...Verder nog in de lichte delen van de lucht 4 lensvlekjes (?) die zo mooi symmetrisch staan dat het wel gespiegeld lijkt. Ben benieuwd of jij ze ook ziet? ....
:clap :clap :clap
Goed gezien van Deva. Volgens mij is deze foto ook gespiegeld en is het eendje met wat lichter water er in gelaten. Ik ben hier 100% zeker van. De naam van de foto geeft hier ook al een aanwijzing (copya).

Naast de vier vlekjes van Deva, zie ik er nog veel meer symmetrische vlekjes (maar dan heb ik ook eventjes met de schuifjes gespeeld, omdat ik zeker wilde weten of er gespiegeld is of niet), zijn de haken op de steiger allen precies symmetrisch in de steiger geplaatst en groeien de bosjes en bomen aan de overkant precies gelijk (of is er een tuinman daar werkzaam die de kunst van het snoeien tot in de perfectie beheerst...) etc. etc.. De vraag of de foto gespiegeld is, wordt door Christiaan niet beantwoord, wat bij mij gelijk argwaan oproept, zeker in combinatie met de door Deva ontdekte symmetrische vlekjes.. Maakt verder niks uit: het eindplaatje ziet er goed uit.

Als je dan toch het eendje weg gaat halen (wat ik niet zou doen omdat je die er juist bewust in hebt gelaten om de niet-super-kritische-kijker zand in de ogen te strooien), wellicht (of misschien wel, in ieder geval) dan nog twee dingen doen:
- het verticale streepje proberen iets beter weg te werken,
- niet alleen de vier stipjes van Deva, maar echt alle vlekjes netjes wegwerken. Ik zeg: "het wordt tijd voor een grondige schoonmaakbeurt van je sensor".
Het verschil van belichting in het water zou ik zo laten, want helemaal symmetrisch is de foto toch net wat minder mooi.

Christiaan schreef:
...Zoals op veel plekken in het land was het hier ook mistig. Ik vond dit beeld op een lange steiger wel aansprekend
Ik zeg: "Niet jokken!" ;)

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 09:43 
Lid
Fotografie

Henk47 schreef:
Heel bijzonder, mooie TC.
(Misschien toch even de beeldveldwelving onderaan nog corrigeren, maar dat is peanuts!)

+1

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 09:47 
Lid
Fotografie

Jo schreef:
Henk47 schreef:
(Misschien toch even de beeldveldwelving onderaan nog corrigeren, maar dat is peanuts!)

+1

En Deva heeft arendsogen :shock :shock :shock
Dat heeft ze al diverse keren laten merken.
Misschien wel hét kenmerk van een rasfotograaf!!!!!!

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 13:26 
Lid
Fotografie

Christiaan Gefeliciteerd met je TC, prima foto met een prima compositie en lijnen in deze foto Groet Arno

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 16:47 
Lid
Fotografie

Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je TC Christiaan :up

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 16:58 
Lid
Fotografie

Gave foto! en gefeliciteerd met je TC :up

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:25 
Lid
Fotografie

Henk47 schreef:

O ja, inderdaad hij loopt een beetje rond. Ik zal het in de update meenemen. Bedankt!

Henry schreef:
Deva schreef:
Als ik nog even verder mag miepen... ...Verder nog in de lichte delen van de lucht 4 lensvlekjes (?) die zo mooi symmetrisch staan dat het wel gespiegeld lijkt. Ben benieuwd of jij ze ook ziet? ....
:clap :clap :clap
Goed gezien van Deva. Volgens mij is deze foto ook gespiegeld en is het eendje met wat lichter water er in gelaten. Ik ben hier 100% zeker van. De naam van de foto geeft hier ook al een aanwijzing (copya).
Naast de vier vlekjes van Deva, zie ik er nog veel meer symmetrische vlekjes (maar dan heb ik ook eventjes met de schuifjes gespeeld, omdat ik zeker wilde weten of er gespiegeld is of niet), zijn de haken op de steiger allen precies symmetrisch in de steiger geplaatst en groeien de bosjes en bomen aan de overkant precies gelijk (of is er een tuinman daar werkzaam die de kunst van het snoeien tot in de perfectie beheerst...) etc. etc.. De vraag of de foto gespiegeld is, wordt door Christiaan niet beantwoord, wat bij mij gelijk argwaan oproept, zeker in combinatie met de door Deva ontdekte symmetrische vlekjes.. Maakt verder niks uit: het eindplaatje ziet er goed uit.

Als je dan toch het eendje weg gaat halen (wat ik niet zou doen omdat je die er juist bewust in hebt gelaten om de niet-super-kritische-kijker zand in de ogen te strooien), wellicht (of misschien wel, in ieder geval) dan nog twee dingen doen:
- het verticale streepje proberen iets beter weg te werken,
- niet alleen de vier stipjes van Deva, maar echt alle vlekjes netjes wegwerken. Ik zeg: "het wordt tijd voor een grondige schoonmaakbeurt van je sensor".
Het verschil van belichting in het water zou ik zo laten, want helemaal symmetrisch is de foto toch net wat minder mooi.

Christiaan schreef:
...Zoals op veel plekken in het land was het hier ook mistig. Ik vond dit beeld op een lange steiger wel aansprekend
Ik zeg: "Niet jokken!" ;)

Pluspuntje voor het scherpe oog, het gaat inderdaad om een duplicatie vanaf de linkerkant.

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:57 
Lid
Fotografie

Wow, moest echt zoeken naar die vlekjes, maar heel voorzichtig zie ik ze dan toch op mijn simpele toshiba-schermpje ;)
Neemt niet weg dat ik hier van hou en het een mooie plaat vind. Gefeliciteerd met je TC!

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 19:53 
Lid
Fotografie

Ik volg Annemiek maar eens (maar dan op een lenovo scherm), proficiat met je TC :up

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 20:20 
Lid
Fotografie

Christiaan schreef:
...Pluspuntje voor het scherpe oog, het gaat inderdaad om een duplicatie vanaf de linkerkant.
Nou heb ik natuurlijk ook de voorsprong van de locatie... ;)
Het resultaat zier er zoals ik al eerder heb goed uit, maar als je dit lekker groot wilt afdrukken, kijk dan nog eens naar de verticale streep (de lasnaad).

Mist
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 21:55 
Lid
Fotografie

Dank jullie wel Annemiek en Erik

Henry schreef:
Christiaan schreef:
...Pluspuntje voor het scherpe oog, het gaat inderdaad om een duplicatie vanaf de linkerkant.
Nou heb ik natuurlijk ook de voorsprong van de locatie... ;)
Het resultaat zier er zoals ik al eerder heb goed uit, maar als je dit lekker groot wilt afdrukken, kijk dan nog eens naar de verticale streep (de lasnaad).

Ja natuurlijk, hoewel, als je niet vaak in Beatrixpark komt dan wordt het lastiger om te herkennen.
Ik zal de foutjes er zeker uit halen want het is wel de bedoeling om het groot af te gaan drukken :)

Mist
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 09:59 
Lid
Fotografie

Sterk beeld, dwingend in zijn strakke en symetrische opbouw, en fijne diepte met steeds zachtere contrasten :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2