Of hebbenb jullie een ander idee?
Nikon 5100 +18-105
- Julia-V
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
Mendel schreef:Lijkt mij een mooie set, objectief een mooie walkaround.
Dus dit kan ik haar gerust aanbevelen als mooi set voor een beginner Mendel.
De prijs is ook nog best leuk.
Ze wide er dan van de zomer de sigma 150 bij gaan kopen.
- Julia-V
- Lid

Nee is voor een collegaArno1 schreef:Julia-VIs dit een goede camera voor een beginnende fotograafNoem jij jezelf een beginnend fotograaf?
![]()
Arno
Ik ben met mijn d700 dik te vreden hoor
En ik moet ook nog veel leren
- Mendel
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Absoluut, en met de sigma 150 mm kan ze met een éénpoot statief op jacht naar de insecten. Zou de beginner dan twee dingen aanraden, lees de gebruiksaanwijzing met de camera ernaast 2 a 3 keer door, en koop een beginnersboek, dan komt ze van de lente goed uit de startblokken.... 
- Julia-V
- Lid

Fijn om te horen Bas.Bas schreef:Dan is de 5100 + 18-105 een mooie set
Dit had ik voor haar ik ook gedachte ,maar ben er niet zo erg goed mee op de hoogte .
Maar nu weet ik zeker haar niet de verkeerde tips te geven.
Wat is drome toch een mooie site he Bas .
- Arno1
- Lid

- Contacteer:
Oke, dan ben ik weer gerust gesteld.Nee is voor een collega
Ik ben met mijn d700 dik te vreden hoor
En ik moet ook nog veel leren
Wat betreft Nikon laat ik de adviezen over aan de leden die daar verstand van hebben. Daar reken ik mezelf niet toe.
Ik wens je collega veel plezier en tot ziens op PD
Arno
- Henry
- Lid

Nikon = niks mis mee 
Nikon 5100 = mooie body om mee te starten
18-105 = mooie lens om mee te starten, misschien een beperkte mogelijkheid om in te zoomen, maar ik weet niet waar de behoefte ligt. Een superzoom is wellicht ook een aardige lens om mee te starten, alleen kom je dan erg veel boven het budget uit.
Nikon 5100 = mooie body om mee te starten
18-105 = mooie lens om mee te starten, misschien een beperkte mogelijkheid om in te zoomen, maar ik weet niet waar de behoefte ligt. Een superzoom is wellicht ook een aardige lens om mee te starten, alleen kom je dan erg veel boven het budget uit.
- Bas
- Lid

Ja dat wil ik er ook bij zeggen, weet ze waar haar behoefte in fotografie ligt? Kijk als ze vooral landschap wil doen, kun je beter een 17-50 kopen. Bij zoom weer iets heel anders namelijk 

zekerJulia-V schreef:Wat is drome toch een mooie site he Bas .
- Deva
- Lid

Dat mag ik wel hopen Julia, dat het een leuk setje is... ik heb hem kortgeleden voor mezelf gekocht
Ik heb er lang over nagedacht en veel testen gelezen en ik ga ervan uit dat het voor de prijs heel goed is. Als ik ruim in de slappe was had gezeten, zou de keuze vermoedelijk wel anders zijn uitgevallen.
Een leuk voordeel vooral voor macro vind ik het klapschermpje, ik hoop dat ik daar veel plezier van ga hebben als ik in het voorjaar een macrolens ga kopen.
Vooralsnog heb ik moeite om goed scherpe foto's te maken, maar dikke kans dat het aan mij ligt, al is die 18-105 volgens mij toch geen wonderlens.
Een leuk voordeel vooral voor macro vind ik het klapschermpje, ik hoop dat ik daar veel plezier van ga hebben als ik in het voorjaar een macrolens ga kopen.
Vooralsnog heb ik moeite om goed scherpe foto's te maken, maar dikke kans dat het aan mij ligt, al is die 18-105 volgens mij toch geen wonderlens.