Studiolampen

Plaats reactie
Antoinette
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

Re: Studiolampen

Bericht Geplaatst:

Volgens mij is 120 wat niet zo heel veel voor een flitsset, ik vermoed dat je daardoor al redelijk snel tegen beperkingen aan gaat lopen.
Omhoog Profiel Foto's
korandoke
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

dit setje is geschikt voor portret.
voor het doel dat je voorhoud zou je best wat krachtiger gaan, zou zeggen vanaf 300Ws en meer.
het verschil tussen softbox/plu en enkel reflector is kontrast.
vergeet niet dat deze dingen enkel met manuele instellingen werken, er komt èèn en ander mee kijken.
zou eerder een deftige opzet flits gebruiken voor zoiets (kapsalon shoot) indien geen ervaring.

flitsmeter en triggerset is geen overbodige luxe.
indien je toch gaat voor een studio flits installatie, koop dan een bekend merk.

grts
Omhoog Profiel Website Foto's
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Als je dan toch voor goedkoop gaat, neem dan bijvoorbeeld Falcon Eyes (Kamera-Express heeft die). Ik heb eens een setje van 200Wattseconde getest en de herhalingsnauwkeurigheid én kleurtemperatuur bleeft verrassend constant.
200 Wattseconde is trouwens wel erg minimaal, voor behoorlijk flitswerk (zoals je dat zelf noemt) is toch wel een minimum van 400 wattseconde aan te bevelen.
Voordeel bij die sets is ook dat er standaard twee softboxen van behoorlijk formaat worden meegeleverd. Twee plu'tjes erbij, en je hebt een behoorlijk complete set.
Overigens zou ik eerder gaan voor kwalitatief bekend staand beter spul, zoals Elinchrom of Multiblitz (ik noem zo maar wat betere merken) omdat je daar uiteindelijk toch beter mee af bent. Zo hebben wij als reserveset in de studio eens twee Qihe flitsers ingezet, een daarvan brandde na enkele uren gebruik volledig uit..... (gelukkig waren we erbij dus geen erge gevolgen).
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

misschien je eerst even voorstellen in dit topic KLIK
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Studiolampen

Bericht Geplaatst:

Gezien het niveau van je vraag kom je net kijken op fotografiegebied.
Als dat klopt is een fotoshoot voor een kapsalon een gewaagde onderneming.
Tenminste als men verwacht dat je serieuze resultaten zult leveren.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Studiolampen

Bericht Geplaatst:

Als jij je prifileert als fotograaf, zijn de verwachtingen bij de tegenparrtij "standaard" al hoog/hoger gespannen dan wanneer je aangeeft slecht "kiekjes" te schieten.
Als je daarnaast binnenkomt met een leuke camera en wat lenzen + een lichtset, dan moet je heel zeker van je zelf zijn dat je daarmee overweg kunt, want niet alleen die vriendin van je vriendin zal dan die hooggespannen verwachtingen van je hebben, ook de modellen willen dan mooie foto's van je zien.
Mijn tip is dan ook: zorg dat je weet hoe je apparatuur werkt als je daar binnenstapt, want ter plekke de handleiding gaan lezen is voor alle partijen een afknapper.

Uiteraard zijn we hier reuze nieuwsgierig naar je geboekte resultaten. :)
Omhoog Profiel Foto's
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Abbas schreef:Bedankt allen.

Tony ik zal het doen ;)

Frans, het is een vriendin van een vriendin van mij. Zij wilt dat ik haar modellen fotografeer voor haar portfolio op school. Dus zo Prof hoeft het niet, maar ik wil wel kwaliteit leveren. Daarom dacht ik dat ik met een studiolampen met constant ligt wel goed zal zijn.
idd. pro hoeft het niet, maar je wil kwaliteit leveren, dacht dat het ene onderbouwd het andere.
Als het materiaal niet geschikt is, en de kennis over het materiaal onvoldoende is hoe ga je dan kwaliteit leveren?.
echter kan ik je kunnen niet beoordelen noch je kennis, maar de vragen die je stelt komen bij mij over als iemand die wil rennen vooraleer hij kan kruipen.
vergeet niet dat studiofotografie niet zo èènvoudig is als het lijkt.
verdiep je eerst in het materiaal, lees erover, probeer het uit en na een jaartje nadat je het boeltje min of meer onder de knie hebt en je foto's gewaardeerd worden door anderen al dan door mede fotografen die je willen helpen ga dan een shoot doen,... als amateur .

grts
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”