Bij die eerste foto dach ik meteen, ik ken die foto, en toen ik dat patroon van het sneeuw op het ijs zag wist ik dat zeker. Denk dat je deze foto in goed
gezelschap met iemand andes op dit forum hebt gemaakt
Scherptediepte bij de eerste foto ligt beter en aangenamer dan die van je collega, alleen zie je wat een verschil een stapje naar links kan uitmaken. Je standpunt is wat meer in het verlengde van de palen, waardoor je minder wegkijkt door de palen en je diepte verliest.
De tweede foto spreekt me het minste aan, terwijl dit een gemist kans is gezien het fantastische licht, en de mooie omgeving. Compositie is niet erg spannend, en het struikje links is eerder storend dan bijdragend.
Een gemiste kans, omdat mijn oog valt op dat fijne (dieren)spoor op het ijs, die lichtval en schaduwen daar zijn erg mooi. Ik zou zeker er naar toegelopen zijn, en met een extreem laag standpunt dat tot onderwerp hebben verheven, met behoudt van de achtergrond met de bomen.
Laatste is de sterkste voor mij, degelijke compositie, goede balans tussen de boom, de horizon. Ijskoud blauw in de lucht, contrasteert fijn met het maagdelijke wit. Ook hier erg fijn spel van de lage winterzon, en de schaduwen die het sneeuwpak veel structuur geeft.
Van harte welkom