Van een vriend (voor de oud gediende hier beter bekend als Vioto) heb ik zijn back up camera te leen gekregen tot augustus, met een 28-80.. dus ik kan weer even iets..
De camera is nog onbekend, ik wil gaan sparen voor een 6D of 5Dmk2, maar mijn vader denkt er over een 60D of 7D aan te gaan schaffen, in dat geval zou ik zijn 50D kunnen overnemen voor ws een prikkie. Deze overname sluit de aanschaf van een FF in de toekomst niet uit..
Mijn interesses liggen vooral binnen portret en vogel fotografie.. Fijne combi omdat je werkelijk helemaal niks bij het andere kunt gebruiken. Maar het zou mooi zijn om een 50D voor het veld te hebben, en een FF voor de studio..
Aan objectieven denk ik aan:
24-105L of 24-70L Ik merkt dat de 24-70 in de studio minmaal is.. de ruimte is beperkt omdat ik alleen het stuk tussen de 50-70 gebruikt.
70-200L F4 (f4 is prijstechnisch) in de studio vond ik mijn sigma 70-200 onmisbaar, maar vaak kun je ivm de ruimte niet veel meer dan portretten doen..
voor de vogels sigma 150-500.
Naast al dit geweld wil ik graag 1 basis objectief, iets waarmee ik nu al wat met portretten kan gaan doen, en waar ik straks mee op vakantie me mee kan uitleven..
Ik zag de 18-135, die zou nu al binnen mijn budget kunnen vallen, maar ik had er nog nooit van gehoord? zijn hier ervaringen mee.. Of de 28-135.. Die is wat duurder, 2de hands zou ik hem nu kunnen betalen.. maar is die ook beter? Zijn er nog andere objectieven die een range hebben van 28 tot 135? Dus niet exact maar, zo ongeveer, dus de mogelijkheid om een landschap vast te leggen, maar ook wat tele?
Wat zouden jullie doen.. Budget is zo 200 tot 250 euro..
De camera is dan in mei of zo aan de beurt. Ik heb nu geen haast met een telezoom, ik kan van mijn vader langere tijd zijn 70-300 IS USM lenen..