Het is 21 jul 2025 22:03

Auteur camera met een budget
 camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 03:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo,

Zoals ik al eerder vertelde ben ik mijn camera kwijt.. van alle kanten hulp gehad en nu kan ik gebruik maken van canon 350d, 28-80, 18-55 is en 70-300 is usm. De laatste twee kan ik langere ti1100dd lenen, de rest moet in augustus terug. Ik wil dus wat haast maken met een body, ook omdat ik de 350d niet voor niets weg heb gedaan.

Ik had zelf in het verleden een 50d met een tamron 28-75 en een sigma 70-200 f2.8 en nog wat andere minder belangrijke objectieven. Ik was vooral niet zo tevreden over hoe de camera om ging met mijn belichtingsfouten. Of te wel teveel ruis...

Mijn budget nu is maar maximaal 300 (geen voorstellen van 350 doen, want maximaal is duidelijk). Ik zie dat ik dus ouder of meer instap moet gaan. Wat ik kan vinden zijn mijn keuzes 2de hands: 1000d, 1100d, 500d, 550d of 40d. Uiteraard Zijn nog oudere camera's ook mogelijk, maar Ws niet zinvol. De xxxxd's vallen voor mij af omdat ik mijzelf zie als gevorderde fotograaf. Ik twijfel tussen de 550d en de 40d. Beetje keuze oude degelijkheid of nieuwere instapper.

Welke functies heeft de 550d niet die ik op de 40d wel vindt? Filmen lijkt me na verzet toch best leuk maar absoluut geen must. Zit er in de praktijk een groot verschil tussen de 500 en 550d?
Ik hoor graag van jullie.

Groet Niels

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 11:19 
Lid
Fotografie

Moet het perse een APS-C body zijn? Ik heb afgelopen weken op Marktplaats nog geregeld 5D (I) voorbij zien komen voor €400. Ik begrijp uit je verhaal dat je de 350d tot augustus kan lenen, misschien is tegen die tijd wel ergens een 5D op te scharrelen voor €300. Ondanks dat het een body op leeftijd is, heb je wel het voordeel van FF, met name op ruis vlak.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 11:44 
Lid
Fotografie

voor een snel overzicht;

550D vs 40D; kijk eens hier http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_40D-vs-Canon_EOS_550D
500D vs 550D; kijk eens hier http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_500D-vs-Canon_EOS_550D

succes,

Wil

camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 12:04 
Lid
Fotografie

Ik wil een aps-c body, want zoals je ziet heb ik een efs lens, moet ik die vervangen wordt het dus meer dan 300 euro.. daarnaast wil ik een aps-c body ivm vogel fotografie.. in de toekomst wil ik een 6d mk2 of 5dmk5 kopen of zo.. en dan een aps-c ernaast blijven gebruiken.

camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 12:08 
Lid
Fotografie

De keuze wordt zo niet makkelijker... Bah wat moeilijk! Er is nog een andere optie, mijn vader koopt misschien een 60d... Dan is zijn 50d vrij.. dus toch maar heel even wachten.

camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 20:23 
Lid
Fotografie

Tsja, 50D of één van de anderen ... dan wist ik het wel

camera met een budget
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 20:56 
Lid
Fotografie

Het is even afwachten of ik die wel kan betalen dan... Ik verwacht dat die wel in mijn budget gaat passen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp