50 mm Canon 1.2

Plaats reactie
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

50 mm Canon 1.2

Bericht Geplaatst:

Wie heeft er ervaring met de 50 mm 1.2? Is die beter dan de plastic fantastic. Het prijsverschil waard?
Omhoog Profiel Foto's
Bas
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

50 mm Canon 1.2

Bericht Geplaatst:

Lijkt me zeker beter.
Enerzijds, de 1.2 versie is L glas, en wordt vaak gerecenseerd als de beste 50mm onder de 50mm's van Canon.
De 1.8 (plastic fantastic) mist op een aantal punten wat volgens mij, het blijft een goedkoop lensje. Ondanks dat ie voor zijn prijs erg goed is.
Je gaat er sowieso op vooruit ;)
Zoek even op 'Canon 50mm 1.8 vs 50mm 1.2'. Vind je zat informative sites :)
Omhoog Profiel Foto's
bjornc
Lid
Lid

50 mm Canon 1.2

Bericht Geplaatst:

Ik meen een video van DigitalRev te hebben gezien, waarbij de 1.8, 1.4 en 1.2 getest werden.
Geloof dat 1.2 en 1.4 nagenoeg gelijk waren.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

50 mm Canon 1.2

Bericht Geplaatst:

Bij dit soort lenzen geldt het criteria "value voor money" niet, wan in dat geval wint de plastic fantastic altijd. Als je het geld hebt liggen en er voor wilt betalen, neem dan gewoon degene die de beste kwaliteit levert en zonder alle testen te hebben gelezen, durf ik het gokje te nemen dat dit de 1.2 lens zal zijn.

Update: Toch nog een testje op internet gezocht tussen de 50mm 1.8, de 1.4 en de 1.2-lens. Ik heb de conclusies gekopieerd en hierna geplaatst:
The 50 f/1.2 L is going to be purchased by those who want the best image quality they can get from f/1.2 to f/2, by those needing a more-pleasing background blur quality than the other two 50s deliver, by those requiring the least amount of lens flare in their results or by those who need/want the best quality (build) lens they can get. I can't say that the Canon EF 50mm f/1.2 L USM Lens is as great of a value as the 50 f/1.4, but I do think it is worth the price to serious photographers who need what it can deliver.

Bovenstaande tekst onderschrijft mijn eerdere conclusie. Een conclusie die ook van toepassing is op alle andere professionele lenzen. Jazeker, er zijn alternatieven beschikbaar, alternatieven die goede kwaliteit foto's afleveren tegen (veel) minder geld, maar als je gewoon de beste kwaliteit (bouwkwaliteit, optische kwaliteit, etc.) wilt hebben en bereid bent om daarvoor te betalen, dan zijn deze lenzen het geld gewoon waard :)
Laatst gewijzigd door Henry op 09 apr 2013 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Niels
Lid
Lid

50 mm Canon 1.2

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat het hier vooral interessant is hoevaak en hoe je hem wil gebruiken.

In extreem slechte licht omstandigheden is de 1.2 weer wat meer in het voordeel, al kun je je afvragen wat voor scherpte diepte je krijgt.

Ik gebruikte de 50mm F1.8 nooit, dus voor mij zou de 50mm F1.2 het niet waard zijn. OF het het waard is moet je zelf bepalen.

Waarom overweeg je hem aan te schaffen?
Omhoog Profiel Foto's
Arno1
Lid
Lid
Contacteer:

Re: 50 mm Canon 1.2

Bericht Geplaatst:

Tsja,ik heb recent de overstap gemaakt van de F1.8 naar d F1.4. Dat vond ik al een grote stap. Hij bevalt me trouwens erg goed mbt de bouwkwaliteit en bokeh.
Tweedehands voor een aardige prijs kunnen kopen. Ik zou wel heel zeker moeten zijn dat ik de 1.2 veel ging gebruiken om dat verschil ervoor over te hebben. Dat kun jij echter alleen bepalen.

Succes met je keuze!

Arno
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”