Het is 20 jul 2025 22:38

Auteur wat voor tas
 wat voor tas
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013 23:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo,
Mijn setje is nu nog vrij bescheiden, maar ik wil op termijn zo snel mogelijk weer op volle oorlogssterkte zijn.

Ik ben nu van plan om mijn 50D te voorzien van een 70-300 IS USM, 24-105 en Sigma 150-500. Daar moet een flitser bij komen en losse troep als filters, mijn cokin setje heb ik nog. en evt wat ruimte om alles voor een shoot op locatie mee te kunnen nemen.

Ik had nu een lowepor classic trekker AW deze was groot genoeg zij het soms iets krap, maar dat mag geen naam hebben. Nu lijkt een slingshot mij ideaal, maar ik heb nogal eens rug klachten, vooral erg veel last van spierspanning in de nek, schouder en rug spieren. Ik moet zo doende een tas hebben die echt goed op mijn rug zit.

wat zijn de types die echt beter zitten dan de classic trekker?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 wat voor tas
BerichtGeplaatst: 24 apr 2013 11:58 
Lid

Hallo,
Zelf heb ik een zeer lichte tas gekocht omdat ik veel rug klachten heb, http://www.crumpler.eu/index.cfm?seite=photo&productID=8318&setCountry=BE&sprache=EN
Maar misschien heb je iets nodig met meer plaats (zoals de Jackpack Full Photo Backpack)? Crumpler zit in ieder geval goed. Die van Samsonite lijken mij ook goed voor de rug, maar dan wel zwaarder...

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 wat voor tas
BerichtGeplaatst: 24 apr 2013 12:12 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

zelfs voor fototassenis een tutorial.

en als je diegelezen hebt snap je dat je vraag eigenlijk niet te beantwoorden is.

wat voor tas
BerichtGeplaatst: 24 apr 2013 23:27 
Lid
Fotografie

je hebt gelijk Frans, het is een kwestie van passen en meten.

wat voor tas
BerichtGeplaatst: 25 apr 2013 14:27 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Ik gebruik zelf voornamelijk #10 van deze tassen http://www.thinktankphoto.com/categories/shoulder-bags/retrospective.aspx

Voor de lange lenzen zal de 20 waarschijnlijk voldoen.

Heb zelf dan ook nog een crumpler, taka en lowe tas.
Lowe vindt ik persoonlijk de minste, heb met de 2 tassen een probleem met de afwerking. Naden en dergelijk. Lowe Alpine nooit problemen mee gehad overigens, zijn dit 2 losse bedrijven?
Taka is een hele lichte technische tas.
Crumpler zijn uniek, degelijk maar ook zwaar en ontwerp is niet altijd optimaal.
voor mij slaat thinktank het best evenwicht, degelijke tassen en niet te zwaar en goed ontworpen.

thinktank retro is wel een slappe tas, dus de tas klem zich min of meer om de inhoud heen waardoor het niet gaat bewegen in de tas, behalve in het begin als alles een eigen plekje zoek. Daarnaast is deze serrie niet opvallend wat voor mij toen een must was.

Als het om draag comfort gaat dan heb ik goeie ervaring met Take maar Click elite schijnt ook heel goed te wezen heb ik gehoord.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp