bjornc schreef:
maar in mijn ogen heb je aan een Canon meer, om verschillende redenen:
-Meer objectieven beschikbaar
-Top display op de body, om snel info te zien.
-Prisma zoeker, ipv electronic viewfinder. (in mijn boekje gewoon helderder en scherper)
Punt 1 heb je inderdaad een punt, hoewel Sony op 't moment wel een inhaalslag aan 't doen is kwa objectieven en alle oude Minolta objectieven met een A-mount[de meesten] passen ook gewoon op de huidige Sony's.
Voordeel van Sony is de stabilasatie in de body, dus geen extra dure objectieven met stabilisatie nodig, ook niet bij die oude Minolta objectieven.
Ook het 2e punt is waar, bij de A77 zit dat er wel, maar ik kijk meest in de zoeker om m'n info te zien, dat is een groot voordeel van de elektronische zoeker.
Punt 3 is maar net wat je gewend bent, ik zou nooit meer terug willen naar een optische zoeker, de elektronische zoeker heeft heel veel voordelen en wordt ook steeds meer verbeterd, de laatste zoekers zit geen vertraging meer in en zijn ook een stuk helderder.
Ook kun je in de zoeker zien wanneer je een instelling wijzigt, zoals bijv. de belichting of 't diafragma....what you see is what you get.
Voor de rest ben ik 't met Frans eens, het is maar net wat je wilt met een camera en waar je aan gewend bent, kwa fotografische kwaliteit zit er maar heel weinig verschil tussen Canon, Nikkon en Sony.