Thx voor alle reacties! Het was eigenlijk een ´lucky´ shot, heb de camera naar boven gericht, en de draadontspanner vastgezet...en dan maar wachten..... Het duurde behoorlijk lang, en het verwerken door de camera duurde nog es ontzettend lang..

, had thuis al eea voorbereid, dus zoveel mogelijk vooraf ingesteld, want in het donker staan hannessen is niet echt mijn ding...Had mijn sigma 24mm op f/2.8 gezet, M-standje in BULB, DRO afgezet, handmatige focus op oneindig en ISO op 100, en maar hopen dat eea goed uitpakt...Was zelf wel versteld van het tunnel-resultaat, daar alles rond die ene ster lijkt te draaien...had dit nooit verwacht..Heb wel es eerder sterren proberen vast te leggen, maar kreeg dan wat meer horizontale strepen, dus dit was voor mij wel leuk om te zien..Grootste probleem is eigenlijk nog wel de 'lichtvervuiling' die je algauw ziet bij zulke lange opnames..Anyway, het was fun om es te doen! Mss dat met wat bijsnijden eea nog wat beter uit de 'hoek' komt, linksboven...Groetjes, Alex!!