Ik heb de link (info achter de link...) nog niet bekeken, maar het merendeel van de routes leidt naar een schuilhut van waaruit je vogels kunt gaan bespieden (of zoals je wilt: begluren).
Er zijn echter ook een paar routes waarbij je een grotere bewegingsvrijheid hebt. Een van die routes zit direct achter het informatiecentrum en leidt naar "de driehoek".. Daar heeft Gert64 volgens mij ook zijn foto's gemaakt. Volgens mij heeft Annemiek ook daar of bij de Praamweg haar foto's van de Konikpaarden geschoten. Daar in die buurt zit ook het ijsvolgeltje wat velen hier op dit forum al eens voorbij hebben zien komen.
Zomaar lukraak rondlopen is volgens mij geen optie. Er zijn enkele "ingangen" in de OVP. Sommige liggen zover uit elkaar, die kun je niet belopen (maar de afstanden zijn natuurlijk wel met de auto te overbruggen).
Sommige routes leiden je direct naar een vogelschuilhut, bij andere routes zie je links en rechts nog wat grasland en slootjes, voordat je bij de uitkijkpost bent aangekomen. Ik vind dat de info op het internet op dit punt te onduidelijk iis, maar wellicht vind jij wel de info die ons verder brengt.
Aan de kant van Almere kun je niet het gebied in. Als je naar de kaart van NL kijkt, kun je wel rechtsonder het gebied in, maar volgens mij is hier niet veel te zien. Ik ben hier een keer met de mountainbike doorheen gefietst en niks tegengekomen. Dt gebied ligt dan ook een beetje buiten de OVP. Dit gebied wordt in de winter wel opengegooid voor de grote grazers zodat deze grazers hier kunnen schuilen en zich tegoed doen aan het nog aanwezige groen.
Wat je eigenlijk nodig hebt is iemand die daar in de buurt woont en langs het info-centrum loopt om zich daar eens goed te laten informeren. Nu ben ik komend weekend thuis en zou voor je eens langs het info-centrum kunnen rijden...
Ik ga nu even kijken naar jouw link