Dank jullie wel!
Ik twijfelde zelf een beetje over de kleuren in foto 1, toen de foto's onder elkaar stonden na het plaatsen van de foto's.
Mijn persoonlijke volgorde is 3,2,1,4
Foto 3 heb ik de meeste tijd in gestoken met maken van de foto. Deze bestaat uit 2 foto's (3 gemaakt, er maar 2 van gebruikt), eentje van de lucht en eentje van de voorgrond. Samengevoegd in Photoshop en nog wat bewerkt om de kleuren lekker naar voren te krijgen en de wolken goed naar voren te laten komen. Wat een groot verschil is dat tussen 28mm en 10mm! Denk je een mooi plaatje te zien om te maken, kijkend door 10mm ziet er echt heeel anders uit.
Foto 2 en 1 heb ik toch wel een beetje moeten reanimeren..
Bij foto 2 had ik veel last van ruis in de bomen, ondanks dat het echt regende zijn de regendruppels niet echt. Die zijn erin ge-shopped, waarmee ik mooi de ruis heb kunnen verdoezelen.
Bij foto 1 was de heide en het trappetje niet goed scherp, dat deel heb ik wat extra moeten na-verscherpen. Pakte toch niet verkeerd uit vind ik.
Foto 4 heb ik eigenlijk niet zoveel aan hoeven/kunnen doen. Deze is inderdaad wel een beetje normaal. Ik vond hem toch leuk om te laten zien vanwege het contrast in weer en het verschil in landschap.
Maar wat een prachtig natuurgebied is dat zeg! Mensen die zeggen dat Nederland niet mooi is kijken niet goed uit hun doppen...