Ja dit is het beter werk
Hele nette landschapfoto's, waar meteen in het oog springt dat er goed is nagedacht over compositie's en standpunten. Die zijn bij de 4 landschapsfoto's dik in orde.
Foto twee, heeft een sterke dieptewerking langs de masten, fijne kleuren van koel blauw en warm roodgeel. Horizon goed laag, en veel ruimte boven de masten die sfeer toevoegd.
De derde laat zien hoe je deze rietfoto's nu eens aangenaam in beeld krijgt, compositie en achtergrond zijn wezenlijke elementen die de foto maken. Zonlicht en het riet zelf zijn meestal onvoldoende.
Vierde geldt hetzelfde voor als de derde met betrekking achtergrond, horizon en gebouw voegen iets toe hier, met wederom aangename lage horizon. Deze foto iets minder sterk door de wat mindere belichting op het pluimpje zelf.
Vijfde vindt ik zelf veruit de sterktse foto in deze mooie serie. Zeer goed standpunt, met de berijpte slagboom die sterk de diepte bepaald in de compositie, en die ons oog geleidt naar het water, met de masten deze maal in in zachte pastelluchten. Behalve dit, heb je middels de rijp, en de fijne tegenlicht op de rijp van de slagboom iets speciaals gevangen, wat een lach op mijn gezicht brengt.
Flare voegt voor mij de warmte van de zon toe, en moet dus niet als manco worden beschouwt in deze foto. Zou wel in de oranje flarebol, dat ene donkere stipje wegwerken, is een stofje op de sensor...