Het is 10 aug 2025 20:26

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Pokhara
 Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 07:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Pokhara is na Kathmandu wellicht de bekendste en meestbezochte stad in Nepal. De stad, eigenlijk een groot dorp, ligt in een gebied dat gezegend is met een bijzonder grote natuurlijke schoonheid. Pokhara ligt heel beschermd in het dal van de Seti rivier, op een hoogte van ongeveer 880 meter, waardoor de temperatuur er ook in de herfst en winter uiterst aangenaam is. Vlak achter het dorp rijzen de majestueuze toppen op van de Machhapuchhare (de "Fishtail" mountain, 6997 m) en het Annapurnamassief (hoogste top 8078 m). In de onmiddellijke omgeving liggen enkele mooie meren, waarvan Fewatal het bekendste is. Door de nabijheid van de bergen (ze liggen op slechts 30 a 40 km afstand), is Pokhara het vertrekpunt voor vele fascinerende en bijzonder mooie trektochten geworden.

Fotografie

bedankt boor het kijken

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 09:45 
Lid
Fotografie

Ziet er inderdaad uit als een durp, jammer dat je die reuzen niet ziet op de achtergrond, verder leuke plaat :upc

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 10:41 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Pokhara, daar was ik ook eens......verheugd open ik het topic en dan valt het zien van de foto mij tegen. Geen kleurrijke winkeltjes, de majestueuze bergen, maar een zwart witter van het meer. Niet bepaald mijn idee van Pokhara.....
Foto kan naar mijn gevoel ook elders in de wereld zij genomen, mis de connectie tussen verhaal en foto. Bovendien weet ik in deze foto niet goed waar het omgaat, de lucht, het meer of de voetpad? Waar leg je het accent.
Klinkt mss hard maar ik wil je prikkelen om zodoende tot een ander inzicht te komen.

Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 17:52 
Moderator
Fotografie

Ik ben ook ooit in Pokhara geweest en ik deel de gevoelens van ArtenCo, eerlijk gezegd. Letterlijk.

Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 18:48 
Lid
Fotografie

Dank voo de reacties

en betreffende de teleurstelling van Artenco en Peter I'm sorry :)
Eerst Erik ja de reuzen waren niet te zien

ArtenCo schreef:
Pokhara, daar was ik ook eens......verheugd open ik het topic en dan valt het zien van de foto mij tegen. Geen kleurrijke winkeltjes, de majestueuze bergen, maar een zwart witter van het meer. Niet bepaald mijn idee van Pokhara.....
Foto kan naar mijn gevoel ook elders in de wereld zij genomen, mis de connectie tussen verhaal en foto. Bovendien weet ik in deze foto niet goed waar het omgaat, de lucht, het meer of de voetpad? Waar leg je het accent.
Klinkt mss hard maar ik wil je prikkelen om zodoende tot een ander inzicht te komen.

mijn idee de lucht het meer of voetpad is gewoon geprobeerd een goede compositie te maken het accent moet zitten in het zwart wit De foto's had inderdaad overal genomen kunnen zijn maar ook niet want dit is toch echt Pokhara
dat je misschien hard klinkt :upc vind ik verre van erg kijk ik vond de foto zelf wel mooi zo maar ik plaats hem om te weten wat een ander er van vind en aangezien jij of andere een andere mening hebben en zelfs zoals nu eentje waar ik me in kan vinden doet mij juist deugd het zet me tot het denken en probeer daar in de toekomst wat mee te doen
dus graag zo blijven reageren das de meerwaarde van zo forum als hier dus bedankt

valt tussen haakjes niet mee reageren met je mobiel :rof

Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 20:11 
Lid
Fotografie

Gave plaat, sterke lucht, fijne compositie en een prima omzetting :)

Pokhara
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 23:53 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Super dat je het zo sportief oppakt. Ik wil je niet kwetsen. Ik heb geleerd (en ondervonden) als je iets voor het eerst ziet en het wauw effect bij je oproept, het helemaal niet eenvoudig is om dat over te brengen op anderen. Heel veel oefenen, kijken en innemen van wisselende standpunten heeft mij geholpen omdat zo af en toe te kunnen.

Pokhara
BerichtGeplaatst: 15 maart 2014 17:24 
Moderator
Fotografie

Wederom insgelijks :cool