Vindt ook de compositie niet helemaal lekker. En weer ruis in de achtergrond. Waar die toch vandaan komt? Iemand een goede tip hoe ik hier iets aan doe?

Bedankt iew en alle anderen die gereageerd hebben. Bovenstaande ga ik op letten en proberen op wat oude foto's.iew schreef:Je laatste 2 bewerkingen zouden moeten zijn, omzetten in JPG (voor op het web) en dan nog iets na verscherpen.
Verscherpen altijd als laatste ook als je nog in RAW zit te werken, dus belichting, contrast, kleur, ruis (eventueel).
Pas als je klaar bent met al je bewerkingen in RAW en TIFF pas verscherpen indien nodig.
Als je eerst verscherpt dan verscherp je eventueele ruis op groot formaat (RAW) ook, maar wat ook gebeurt als je behoorlijk verscherpt voordat je de foto in Photoshop verkleind is dat je foto er na het verkleinen heel rot uit gaat zien.
Ik hoop dat je het een beetje kan volgen zo, en wellicht willen anderen nog wat aanvullingen of opmerkingen geven ?
Er zijn hier namelijk mensen die er nog véééél meer van weten dan ik, ik kom ook pas net kijken

Bedankt! Ziet er een stuk beter uit!Ron62 schreef:Ik weet dat 't hier geen beoordelingsforum is, maar ik kon 't niet laten......deze foto heeft echt potentie, ik vind 't een mooi portret, dus naar eigen smaak een beetje zitten rommelen.