Het is 21 jul 2025 21:03

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur D700 en D5 Mark II
 D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 00:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat bedoel je met de ruimte die je ziet tussen de D700, de D3 en D3x?

Als een full frame voor jou meer voordelen heeft, zou ik niet langer twijfelen en dus voor een full frame gaan.

De D3x is het topmodel van Nikon, dus daar kun je geen buil aan vallen. Wel ietsje duurder dan de D3 of de D700, maar als je heel erg wilt, is ook dit gat te overbruggen :D

Ik heb trouwens voor je de volgende link gevonden: http://www.dfpro.nl/artikel/26180/nikon-d3x-neemt-leiding-in-dxo-sensortest- ...voor het geval je nog over de streep moet worden getrokken....

Laatst bijgewerkt door Henry op 27 feb 2009 00:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 00:52 
Lid
Fotografie

Kort samen gevat is D700 'uitgeklede' D3
Denk dat hij dan ook doeld op een D700x als het ware.

Maar door die meer megapixels ga je weer inleveren en raak je een stukje voordeel van FF weer kwijt.

Binnen wellicht, maar zie in je verhaal niet echt een noodzakelijke reden voor overstap.
Vergeet niet dat als je ook echt kwaliteit ui die FF wilt halen je ook kwaliteit objecieven nodig zou hebben.

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 01:03 
Lid
Fotografie

Tja... wie weet komt er een D700x of een D800 of D800x. Misschien wel een D900 of een D900x. Misschien komen die allemaal niet, maar misschien komt er wel een...

Op het Mac forum "forum.OneMoreThing.nl" is er ook een categorie "Hardcore Roddels". Volgens de site "Het soort roddels waar je celstraf voor riskeert, maar op het forum van Onemorething ben je in deze categorie dus veilig...". We kunnen natuurlijk van dit topic ook een topic maken voor Hardcore Roddels... :)

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 01:56 
Lid

Hoi,

Ik schreef dat ik had gelezen, dat er ruimte was tussen de D700 en de D3. Ik weet alleen ff niet welke site dat is.

En ergens las ik ook, dat als full frame camera's goedkoper worden, ze misschien ook in de consumentencamera's komen.

ErikDrenthe

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 11:45 
Lid
Fotografie

Wat ik een beetje in deze topic mis is de essentie. De modellen en mogelijkheden vliegen om je oren, maar waar wil je je camera voor gebruiken? Welke mogelijkheden wil/moet je benutten voor je uiteindelijke doel? De D700 (heb ik zelf) bijv. heeft voor een ver gevorderde amateur c.q. semi-prof heel wat mogelijkheden. Waar sta je op dit moment en waar wil je naar toe?

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 18:10 
Lid

Hoi Tom,

Hoe ist? Het gaat mij vooral om de hobbyfotografie. Misschien eerst nog een cursus. Ik zou willen, dat de camera de sfeer goed weergeeft. Dus een camera, die goed presteert onder lichtarme omstandigheden. Is je vraag hiermee beantwoord?

ErikDrenthe

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 00:33 
Lid
Fotografie

Hoi Erik,
Het is altijd verstandig om kennis te vergaren, bijv. d.m.v. een cursus. Maar van de praktijk (veel fotograferen/expirimenteren) kun je ook veel leren. Om goede resultaten te behalen moet je alles step by step doen. Ik fotografeer al 50 jaar en leer nog steeds, ook mede dankzij de (technische) ontwikkelingen (mogelijkheden) op fotografisch gebied,
Je hebt nu een D80, als je wat meer mogelijkheden wilt, kun je als volgende stap een D300 nemen (hogere ISO etc.).
Veel wijsheid en succes toegewenst! :upc
Tom

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 06 maart 2009 22:19 
Lid

Hoi Tom,

Hoe ist? Ja, dat is zeker zo. Door zelf te doen, kun je zelf ook veel leren. Ik dacht wel, is 12 MP wel goed voor scherpe foto's. Maar zeker als je niet al te veel gaat vergroten, dan is dat meer dan meer dan genoeg. Ik kan wel wachten op een opvolger van de D700, maar dat wordt waarschijnlijk 2 jaar wachten. Of ruim een jaar. Ik weet niet of ik dat hier heb verteld, maar er schijnt iets te zijn met de D700 zijn witbalans. Kaars- en TL-licht op 1 foto schijnt niet goed te gaan. Maar dat zullen ze met een update wel recht kunnen trekken, denk ik.

ErikDrenthe

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 06 maart 2009 22:28 
Lid
Fotografie

Tja... als de witbalans niet goed is, dan zou ik hem niet kopen.

ErikDrenthe schreef:
Hoi, Ik schreef dat ik had gelezen, dat er ruimte was tussen de D700 en de D3. Ik weet alleen ff niet welke site dat is. En ergens las ik ook, dat als full frame camera's goedkoper worden, ze misschien ook in de consumentencamera's komen.
ErikDrenthe
Dat full frame camera's nog wel goedkoper worden geloof ik wel. Dat full frame camera's ook in consumentencamera's zullen komen, geloof ik niet :)

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 06 maart 2009 22:30 
Lid

Hoi Tom,

Ja, ik bedoel, de automatische witbalans.

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 06 maart 2009 22:30 
Lid
Fotografie

ErikDrenthe schreef:
Hoi Tom,

Ja, ik bedoel, de automatische witbalans.
Tom??

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 06 maart 2009 22:39 
Lid

haha,

Sorry, Henry

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 03:50 
Lid

Hoi,

Nog ff kort, bij de fotozaak zeiden ze dat ik beter een D300 kan kopen i.p.v. een D700. Was althans het advies. Is ie zoveel complexer dan een D300?

ErikDrenthe

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 11:35 
Lid
Fotografie

Ik weet niet waar het advies op gebaseerd is. Het zijn twee verschillende type camera's, zoals bekend de één DX en de andere fullframe.
Het zou bijv. een advies zijn, gebaseerd op het feit dat je thans DX-objectieven hebt en over moet gaan op fullframe (kapitaalvernietiging of opnieuw investeren)

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 16:37 
Lid
Fotografie

Ik heb ook niet beweerd dat je niet een DX-lens op een fullframe kunt plaatsen, alleen vraag ik me dan in alle gemoede af waarvoor je zo'n dure body koopt........... :rof

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 19:46 
Lid
Fotografie

ErikDrenthe schreef:
...bij de fotozaak zeiden ze dat ik beter een D300 kan kopen i.p.v. een D700. Was althans het advies. Is ie zoveel complexer dan een D300?
Als je verstand hebt van fotografie, maakt het niks uit :)

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 18:10 
Lid

Hoi,

Ja, dat was meer, omdat ik die D80 nu niet zo vaak gebruik en alleen voor huis-, tuin- en keukenfotografie. Daarom kreeg ik dat advies.

ErikDrenthe

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 18 maart 2009 01:48 
Lid

Citaat:
Ik heb ook niet beweerd dat je niet een DX-lens op een fullframe kunt plaatsen, alleen vraag ik me dan in alle gemoede af waarvoor je zo'n dure body koopt

Ja, Tom. Ik zeg ook niet dat je dat beweert. Maar het is m.i. niet verstandig om een DX-lens op een fullframe te zetten.

Zo een aankoop doe ik niet van de een op de andere dag. Zal wel volgend jaar worden. De D300 kan ook wel, of course. Maar een D700 is nog minder ruis.

ErikDrenthe

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 18 maart 2009 01:59 
Lid
Fotografie

Als ik jou was, zou ik lekker eerst foto's gaan maken met je D80. Als je merkt dat de D80 je niet meer voldoende ondersteunt, dan zou ik pas een D300, D700, D3 of D3x kopen :)

D700 en D5 Mark II
BerichtGeplaatst: 18 maart 2009 02:06 
Lid

Citaat:
Als je merkt dat de D80 je niet meer voldoende ondersteunt, dan zou ik pas een D300, D700, D3 of D3x kopen

Nou, Henry, die D80 is een mooi ding. Maar ik merk dat ik in huis vaak foto's maak. Die D80 heeft een grens van ISO/ASA 1250 ofzo. Daarboven krijg je ruis. En als je niet wil flitsen, dan moet je toch denk ik over op iets anders. Die D3(x) is me toch te veel van het goeie.

ErikDrenthe

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende