Groet,
Patrick

Het licht is de zon :-) ik heb er wel naar gekeken om die weg te halen maar dan is het enkel nog een dreigende foto. misschien waag ik nog een poging om het wat meer weg te werken.Wendy schreef:Ik vind ze beide gaaf!
Vraag me wel af waar dat licht vandaan komt aan de linkerkant.
Mooi, maar stoort wel iets. Mijn aandacht gaat de hele tijd die kant op terwijl dat niet echt het onderwerp is.

De HDR is gemaakt van drie opnames. HDR van 1 foto kan ook maar is vaak onnatuurlijk. liefst maak ik een HDR die past bij de omstandigheden en in dit geval was drie genoeg (dacht ik toen ik hem maakte). Het was overigens noodzakelijk dit te doen daar het nagenoeg onmogelijk was enig detail van de toren te behouden met het sterke tegenlicht en tevens de details van de lucht enigzins t4e laten terugkomen. Ik heb dus een onderbelichte (-2), een overbelichte (+2) en "juist" belichte foto gecombineerd.leen schreef:Vind ze beide wel mooi, maar vraag m of uit hoeveel foto's de HDR is gemaakt.
De kracht van HDR is namelijk om een grotere dynamiek te verkrijgen door meerdere foto's te maken met verschillende belichtingen 2 of 5 of soms nog meer als er grote contastverschillen in het onderwerp zijn.
Hierdoor vermijd je overbelichting of onder belichting van bepaalde delen in de foto, wat ik deze foto niet terug zie

Persoonlijk vind ik HDR erg mooi als de foto in z'n geheel een mooie balans in de belichting heeft die met één foto niet haalbaar is in bepaalde situaties. Het woord onnatuurlijk dat ik hiervoor gebruikte klopt niet.Henry schreef:Waar zit het onnatuurlijke in als de HDR van 1 foto gemaakt is?

Bedoelde ook 3 is een tik foutjeleen schreef:Vind ze beide wel mooi, maar vraag m of uit hoeveel foto's de HDR is gemaakt.
De kracht van HDR is namelijk om een grotere dynamiek te verkrijgen door meerdere foto's te maken met verschillende belichtingen 2 of 5 of soms nog meer als er grote contastverschillen in het onderwerp zijn.
Hierdoor vermijd je overbelichting of onder belichting van bepaalde delen in de foto, wat ik deze foto niet terug zie