Nieuwe look Ljennah +update

Allerhande foto's die je niet ter beoordeling wil zetten
Forumregels
Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.
Plaats reactie
Ab59
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Een moeilijke beslissing moeten nemen, maar mijn vrouw kan Ljennah niet meer de vachtverzorging geven die ze nodig heeft.
Na overleg met de fokster besloten Ljennah de puppy look te geven. Iedere 2 weken 80 euro naar de trimster vond ik te gek worden.

In ratjetoe gezet omdat ik de kwaliteit niet goed genoeg vond, maar ik wilde de fotos toch delen. :)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
OUDE LOOK
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ab59 op 19 jul 2014 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Iedere twee weken € 80,- ??? :shock
Da's nog eens een elitair gebeuren...
Wellicht eens kijken wat er gebeurt als de hond 1x per jaar naar de kapper gaat. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Re: Nieuwe look Ljennah

Bericht Geplaatst:

Dat bracht de vacht met zich mee, klitten er uit halen. De trimbeurt duurt ongeveer 3 uur
Wassen , fohnen en ontwollen en kammen.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Tsjonge... maar ik neem aan dat je wist waar je aan begon ;)
Volgens mij hebben mijn tante en nicht beiden ook zo'n exemplaar, maar ik hoor hun hier nauwelijks over. Vandaar dus mijn verbazing :)
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dat wisten we, alleen mijn vrouw kan het zelf niet meer anders was het geen probleem geweest. :D
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Maar Ljennah blijft gewoon een heerlijke hond en showen deden we toch niet.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Wellicht zit daar het grote verschil: de hond van mijn tante en die van mijn nicht hebben nog nooit een show gezien, laat staan meegemaakt of er aan deelgenomen :D

De laatste foto uit je serie is trouwens helemaal niet zo slecht. Met wat oefenen op deze pose moet hier een hele mooie van te maken zijn.
Laatst gewijzigd door Henry op 19 jul 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Tsjonge... maar ik neem aan dat je wist waar je aan begon ;)
Volgens mij hebben mijn tante en nicht beiden ook zo'n exemplaar, maar ik hoor hun hier nauwelijks over. Vandaar dus mijn verbazing :)
De vachtverzorging is bekend bij de Tibetaanse Terriers
Omhoog Profiel Foto's
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wauw! Ik wist niet dat dit zoveel verzorging eiste zeg! De puppy look staat ook goed! Kan jij zelf niet wat bij knippen? Of is dat erg moeilijk?
Omhoog Profiel Website Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Nee, dat moet de trimster doen. Maar het is nu opgelost en mijn vrouw kan het nu zelf weer piece of cake. Hebben alles in huis trimtafel, pro föhn en bad.
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Borstelen en/of kammen
De vacht van de Tibetaan vergt een goede, juiste en consequente verzorging. Het regelmatig borstelen is hiervoor een vereiste. Doet u dit niet, dan is een regelmatig bezoek aan een trimsalon, waar een tondeuse nog uitkomst kan bieden, de enige oplossing. We beginnen met borstelen, zodra de pup enkele dagen in huis is. De eerste weken werken we met een zachte haarborstel, zodat uw puppy aan het borstelen kan wennen. Beloon de pup na zijn borstelbeurt met een knuffel, en/of koekje, zodat de behandeling met plezier wordt ervaren. Borstel uw pup het liefst op een tafel, gebruik hierbij een antislipmatje om het wegglijden te voorkomen. Het gebruik van een tafel spaart uw rug.

Begin altijd onderaan de vacht met borstelen. Pak de bovenlaag op en pak er dan vervolgens steeds een laag bij. Dit om te voorkomen dat u over de klitten heen borstelt. Controleer tijdens het borstelen tevens uw hond op vlooien, teken, oorontsteking, te lange nagels etc. Op dit onderwerp komen we later nog terug.

Naarmate uw puppy ouder wordt, dient u andere borstels en kammen te gebruiken. Hierbij een aantal mogelijkheden:
Een haarborstel, deze borstelt het vuil en stof goed uit de vacht.
Een pennenborstel, deze borstelt het haar lekker los.
Een slicker-brush, borstelt de klitten er gemakkelijk uit.
Een grove houten kam, deze komt goed tot op de huid, controleert of alle klitten eruit zijn en of de ondervacht niet vast zit.
Enkele dubbele tanden kam, deze verwijdert de overtollige wol en kamt de kleine loszittende klitten eruit.
Een viltkam, deze gebruikt u om extreme klitten door te snijden. Knip een klit nooit in de breedte af, dit veroorzaakt gaten in de vacht. Klitten altijd in de lengte door snijden eventueel met de punt van de schaar.

Altijd eerst borstelen en dan pas kammen. Wees zuinig op de vacht, zorg ervoor dat u het haar niet onnodig afbreekt. Uw hond is klitvrij als u iedere willekeurige scheiding in de vacht openlegt en u de huid kunt zien zonder dat u wol tegen de huid vast ziet zitten.

Bekende plekken waar vaak klitvorming optreedt, zijn de oksels, liezen en achter de oren. Vergeet u niet deze plekken regelmatig te controleren!

De tijdsduur van de borstelbeurt bepaalt u zelf. Hoe vaker u borstelt, hoe minder tijd het kost de vacht klitvrij en schoon te houden. Als indicatie kan ik u geven, elke dag 10 minuten, om de dag 15-20 minuten, 2 x per week een half uur. Hoe minder vaak u borstelt, hoe meer tijd het kost. Tevens wordt de kans dat u de vacht beschadigt groter.

Wassen
U mag de Tibetaanse terriër gerust wassen. Gebruik hiervoor altijd een hondenshampoo, deze bevat de juiste PHU mag de Tibetaanse terriër gerust wassen. Gebruik hiervoor altijd een hondenshampoo, deze bevat de juiste PH-waarde. Mensenshampoo heeft een andere PH-waarde en is hierdoor schadelijk voor de vacht.

Wanneer u uw viervoeter een wasbeurt gaat geven, volgen hier enkele tips in de correcte volgorde:
Eerst het haar los borstelen.
Doe wat vette watten in de oren, zodat er geen water in kan lopen.
Leg in het bad of de douche een antislipmatje, om het wegglijden te voorkomen.
Maak de vacht met lauw water goed nat, ook de onderlaag. De shampoo inkneden, niet wrijven, dit veroorzaakt klitten. Altijd goed uitspoelen, het water moet helder zijn. Zeepresten geven jeuk.
Hierna kunt u eventueel een hondencrèmespoeling gebruiken. Altijd even in laten werken, zodat deze zijn werk kan doen. Ook nu goed uitspoelen.
Nu het overtollige water uit de vacht knijpen. Dan met de handdoek deppen, niet wrijven i.v.m. klitvorming.
Het drogen mag met de föhn gebeuren. Borstel de vacht eerst door, zet de föhn niet te heet, de föhn goed blijven bewegen. Pas op dat u de vacht niet verbrandt! Tijdens het föhnen kunt u de vacht in model borstelen. De scheiding op de rug trekt u door eerst de ruggengraat op te zoeken en dan met de punt van een kam hierover een lijn te trekken.
Hoe vaak wassen? Zo vaak als nodig is, maar niet te vaak. Bij overmatig wassen haalt u teveel talg uit de vacht waardoor deze droog en dor wordt. Na een bos- of strandwandeling kunt u, zodra de hond droog is, het vuil er gemakkelijk uit borstelen met een haarborstel.
Omhoog Profiel Foto's
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wauw!! Dat is inderdaad een hoop werk! Dan heb ik het makkelijk met mijn whippetje! :D
Respect dat jullie zo goed zorgen voor de hond. Klitvorming kan zeer pijnlijk zijn.
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Dat is zeker een hoop werk! :shock

Onze Oud Duitse Herder, ook met redelijk lang haar, wordt meest maar 1x in de 2 weken een keer geborsteld, behalve als ie in de rui is, dan moet 't wel wat vaker.

Zijn dit allemaal foto's van hoe ze er nu uit ziet?
Ben anders ook wel benieuwd naar d'r 'oude look'. :)
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Re: Nieuwe look Ljennah +update

Bericht Geplaatst:

Oude look toegevoegd
Omhoog Profiel Foto's
Paula Loonen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik vind het een heel goede oplossing!! Zeker omdat je vrouw er nu weer zelf mee verder kan. :)
Ab59
Lid
Lid

Re: Nieuwe look Ljennah +update

Bericht Geplaatst:

Yep :upc
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid