AJL schreef:
Ik pieker mij suf om te weten hoe ze hun evenwicht houden....kan het niet vinden
Dank u voor je reactie
AJL, zijn het twee mensen of is het 1 mens en 1 pop?
Volgens mij zit de rechterbeen van de man (of een ijzeren staaf die loopt via zijn broekspijp als de man echt is):
- aan de onderkant vast aan een metalen plaat
- aan de bovenkant aan een constructie waar de persoon/personen tegenaan kunnen leunen.
De kracht die op de metalen plaat wordt uitgeoefende loopt diagonaal naar achteren, waardoor de metalen plaat niet kan kantelen.
Omdat ik het principe beter kan uitleggen op basis van een andere foto, heb ik onderstaande foto (links) voorzien van enkele kleuren en pijlen (rechts).

De constructie bestaat uit twee metalen plateau's: 1 beneden en 1 waarop de straatartiest zit (rode rechthoeken)
De beide metalen plateau's zijn via een stevige metalen staaf met elkaar verbonden (rode lijn)
Omdat ik de exacte constructie niet ken, kan het bevestigingspunt aan het bovenste plateau ook ergens anders liggen, maar het gaat om het principe.
De man gaat op het bovenste plateau zitten. De kracht die de constructie moet verwerken gaat naar beneden (groene pijl)
Via de metalen staaf wordt deze omgezet in een horizontale diagonale kracht (blauwe pijl)
De constructie kan deze kracht verwerken en doordat de kracht diagonaal is, zal de constructie niet kantelen naar opzij of naar achteren.
Ik heb de foto verticaal uitgelijnd op het gebouw. Als je een verticale lijn trekt langs de metalen stok, dan zul je zien dat deze niet verticaal is gelast op de het onderplateau.
Ik verwacht dat in jouw foto ook zo'n soort constructie wordt gebruikt, waarbij de kracht die verwerkt moet worden diagonaal naar achteren loopt. Als de metalen constructie sterk genoeg is (kun je berekenen), dan kan deze constructie 1, 2 of zelfs meer mensen tillen. Ik heb in Duitsland gezien dat zo'n constructie drie mensen wist te tillen; mensen die in kleermakerszit boven elkaar "schijnbaar" in de lucht konden blijven zitten.
In beide foto's zie je dat de grondplaat wordt bedekt door een doek.