Het is 29 maart 2024 07:09



Auteur Urbex (Urban Exploring) locaties
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 25 sep 2014 09:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Plaatsen voor Urbex fotografie zijn moeilijk te vinden, maar toch valt er in Nederland en vooral België en Duitsland nog heel wat te ontdekken. Met name in België zie je heel veel oude verlaten boerderijen of landhuizen die al vele jaren leegstaan en daardoor volledig aan het verkrotten zijn.

Plaatsen voor Urbex fotografie zul je niet zomaar in een boek terugvinden. Veelal worden bij de gemaakte foto’s slechts summiere aanwijzingen gegeven, dit omdat echte urbex fotografen de natuur zijn gang willen laten gaan en ongenode gasten het liefst weghouden van hun gevonden plaatsen.

Vandaag kwam ik redelijk per toeval op urbexcrew.nl en urbanexploration.be site. Wellicht zijn beide sites al lang en breed bekend bij de hard core Urbexers onder ons, maar voor degene die altijd al zo'n locatie hebben willen bezoeken maar ze niet kon vinden, wellicht een aardig opstapje in de wereld van de verlaten gebouwen...

Even verder zoeken leverde me ook de volgende sites op:
urbex.nl
urbexannie.nl

Op deze sites vind je naast locaties ook goede tips voor als je je in de Urbex fotografie wilt storten. Fotograferen in vervallen woningen brengt de nodige gevaren met zich mee. Daarom is het bijvoorbeeld beter om nooit alleen op pad te gaan. Denk aan het gevaar van instorten of aan het gewond raken door losliggende spullen. Als je met z'n tweeën bent is er altijd iemand die hulp kan halen. Mocht je toch perse alleen op pad willen gaan, vertellen dan waar je heen gaat en neem een gsm mee. Ook is het verstandig om naast de juiste foto-uitrusting ook de juiste kleding aan te trekken.

Veel plezier!

:)


Laatst bijgewerkt door Henry op 25 sep 2014 14:04, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 25 sep 2014 09:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
leuke site henry.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 25 sep 2014 11:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1496
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Misschien een idee voor een uitstapje met een paar leden van hier ??


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 25 sep 2014 12:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4728
Woonplaats: Ugchelen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goed gevonden Henry :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 25 sep 2014 13:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt om dit hier te vermelden.... ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 23 okt 2014 12:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1977
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Paar sites bekijken prima , maar er komt wel iets meer bij kijken dan "even"met URBEX (haat dat woord) te beginnen. Kleding is idd erg handig , maar de meesten gaan helemaal in het zwart of camouflagekleding. Je gaat daarmee dus heel erg opvallen. Zintuigen altijd to the max en enige kennis / inzicht van gebouwen is ook handig. En...eerst kijken , dan bewegen! Komt vaak zat voor dat de beelduitsnede niet naar het zin is en dan vervolgens zonder de ogen uit de zoeker halen gaat verplaatsen...niet handig. Paar degelijke handschoenen is ook een pre....evenals werkschoenen met dikke/of stalen zolen.
En nee.....ik ga niet mee met leden van hier dus.... ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 10:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 96
Woonplaats: Sleidinge
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Denk dat Industrial63 hier wel een punt heeft, by the way knappe foto's op je site Industrial63 love it.

Ik denk dat het wel tot iedereens verbeelding spreekt om dit eens te doen, maar buiten het gevaar betrapt te worden met een eventuele boete er bovenop is er ook nog het gevaar van verval. Opletten waar je stapt want gevaar schuilt onder en boven je. Ik denk dat je inderdaad best samen gaat met een persoon die wat ervaring heeft. Het zou niet de eerste keer zijn dat er ongelukken gebeuren op zulke sites.

Misschien is Doel in België een goede locatie om als onervaren fotograaf op dat gebied de sfeer te snuiven? Je zal er wel nooit alleen rondlopen en er wonen hier en daar nog mensen. De keer dat ik er was kon je zelfs nog achteraf iets gaan drinken in een café dat daar nog open was.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 10:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9146
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ja, dat van die schoenen waar Industrial het over heeft is echt wel belangrijk.
Ik zou aanraden echt helemaal niet alleen te gaan. Onder geen voorwaarde. Als je ongelukkig ten val komt en je mobiel ligt net buiten bereik is het wel sneu.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 11 feb 2015 22:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Industrial63 schreef:
Paar sites bekijken prima , maar er komt wel iets meer bij kijken dan "even"met URBEX (haat dat woord) te beginnen. Kleding is idd erg handig , maar de meesten gaan helemaal in het zwart of camouflagekleding. Je gaat daarmee dus heel erg opvallen. Zintuigen altijd to the max en enige kennis / inzicht van gebouwen is ook handig. En...eerst kijken , dan bewegen! Komt vaak zat voor dat de beelduitsnede niet naar het zin is en dan vervolgens zonder de ogen uit de zoeker halen gaat verplaatsen...niet handig. Paar degelijke handschoenen is ook een pre....evenals werkschoenen met dikke/of stalen zolen.
En nee.....ik ga niet mee met leden van hier dus.... ;)


Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
Helaas is er in België nog niet zo lang geleden een fotografe overleden tijdens een urbextrip omdat ze in een gat gevallen is en verdronken is.
Dus bezint eer gij begint !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 11 feb 2015 23:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gjb12 aan de naam van je site te zien ben je ook een fotograaf van dat soort plekjes en gebouwen.

Je site doet het niet op een iPad.

Prima dat jullie waarschuwen maar het heeft jullie niet weerhouden. Toch?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 11 feb 2015 23:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@GJB12: Wat me op je site opvalt is dat je geen informatie wilt verstrekken via de email, maar dat je wel alle locaties waar je bent geweest met naam en toenaam noemt. Iemand die overweg kan met de "kopiëren en plakken"-funcie kan vervolgens met behulp van een zoekprogramma eenvoudig aanvullende informatie vinden over die locatie. Ik heb zelf even de proef op de som genomen met de locatie "Kosmos" en dat was dus een fluitje van een cent om die extra info boven tafel te tillen...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 11 feb 2015 23:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Frans schreef:
Gjb12 aan de naam van je site te zien ben je ook een fotograaf van dat soort plekjes en gebouwen.

Je site doet het niet op een iPad.

Prima dat jullie waarschuwen maar het heeft jullie niet weerhouden. Toch?


Klopt maar toen ik begon waren er slecht een hand vol en wisten we totaal niet waar we aan begonnen.
Ik ben door schade en schande wijs geworden.

Btw nooit stil gestaan bij het feit dat de site niet op een Ipad werkt. De begin pagina's zijn in flash gemaakt.
Een shortcut is http://www.lost-places.nl/01/001%20lemaire met het "pijltje" naar links of recht ga je door de diverse locaties (63) pijltje naar boven kom je weer in het flash menu.
Als ik ooit tijd heb moet ik hier toch eens kritisch naar kijken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 15 feb 2015 21:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1977
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Helaas weer recent ongelukken , gesloten en/of gemolde lokaties , geplaatste beveiligingen etc door niet al te veel nadenkende fotografen die nu allemaal ook ineens deze vorm van fotograferen willen doen. Als iemand op dit forum dit ook wil gaan doen , denk alsjeblieft een beetje na , zorg voor gedegen voorbereidingen en let echt op jezelf en de omgeving waar je je in bevind.......


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urbex (Urban Exploring) locaties
BerichtGeplaatst: 08 feb 2017 09:12 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1
Hallo allen, UrbexCrew hier,

Hebben jullie inmiddels al een aantal urbex locaties bezocht?:)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed