Leuk al die belangstelling, dank jullie wel!
Ff een reactie op het gros der genoemde dingen:
- afstand zorger - slachtoffer: yupz, daar heb je een punt, ik heb enorm zitten rommelen met de harde schaduwen, bij de meeste varianten waarbij het slachtoffer op de pleister lag - en dus dichter bij de zorger - had ik teveel (slag)schaduw;
- oorzaak: mensen zijn gewoon uit de lucht komen vallen, wellicht restanten van het treinongeluk uit het rode draad project, vond het zo eigenlijk al druk genoeg;
- verbandrolletje zou ergens van af gevallen kunnen zijn, vond het wel een toepasselijk attirbuut, net als de pleisters in de achtergrond om de ongevalsplek af te zetten;
- vrouwtje in de achtergrond: ze ligt met haar benen omhoog op 'n koffer, bedoeld om een soort van stabiele ligging te simboliseren, zou best ook weg kunnen, inderdaad;
- brancard mannetjes: staan bewust in de achtergrond, om wel duidelijk te houden dat ze in aantocht zijn, maar toch het beeld niet drukker maken met hun aanwezigheid;
- ketchup: tja, ze hebben alleen inwendige bloedingen of breuken of beroertes, maar had zeker ook gekund;
Naja, al met al valt het nog neit mee om zo'n scenetje voor iedereen sprekend te krijgen, da's wel duidelijk!
Klaarblijkelijk geen bemerkingen op de lichtopstelling, daar ben ik dan al weer blij om

Op naar de volgende keer!