Advies overstap DSLR

Plaats reactie
Frans
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Advies overstap DSLR

Bericht Geplaatst:

Ja is altijd lastig.

De grote merken zijn allemaal technisch prima.

Vooral letten op verwerking van ruis bij hogere iso ( lichtgevoeligheid) en eventueel het aantal foto's dat je snel achter elkaar kunt maken (burst).

Grootbeeeldcamera's (full frame) presteren het best bij slechte lichtomstandigheden.
Maar die heb je niet binnen je budget. Ook niet tweedehands denk ik.

Ga je geen specifieke camera adviseren. Keuze moet je uiteindelijk zelf maken.

Misschien ook investeren in een lichtgevoelig objectief. Maar ook dat heeft zijn prijs.
Laatst gewijzigd door Frans op 12 mar 2015 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Re: Advies overstap DSLR

Bericht Geplaatst:

NancyR schreef:...Hoe minder ik de flitser hoef te gebruiken hoe beter in verband met paardensport fotografie....
Dit vraagt om:
- een lichtsterk objectief,
- een dure camerabody,
- een lichtsterk objectief EN een dure camerabody.

Lichtsterke objectieven heb je in verschillende soorten en maten. De goedkoopste is de 50mm f/1.8. Ik weet niet of deze voor jou bruikbaar is, want ik weet niet hoe je de paarden/de paardensport wilt vastleggen. Lenzen met een vast brandpuntsafstand zijn goedkoper dan zoomlenzen. Daarnaast zijn ze in het algemeen lichtgevoeliger. Je vindt ze beide tweedehands, maar lichtgevoelige lenzen blijven duur.

Een camerabody die goed met slechte lichtomstandigheden kan omgaan is in het algemeen behoorlijk duur. Een alternatief is een tweedehandse camerabody. Nadeel van tweedehands is dat je goed moet weten welke body je koopt, want de techniek is zo verbeterd, dat het niet per definitie zo is dat een tweedehands camera beter met slecht licht om kan gaan dan een nieuwe goedkopere body.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Advies overstap DSLR

Bericht Geplaatst:

Ik ben benieuwd naar de je foto's met je nieuwe setje :)
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”