Het is 15 mei 2025 12:11

Auteur Fotoprinter
 Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 09 okt 2008 09:25 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik zocht naar een topic over printers maar dat is er blijkbaar nog niet!
Nu dus wel :P

Dus het zit zo, ik doe een cursusje fotografie, en geregeld moeten wij foto's afgedrukt meebrengen! Nu gebruik ik HP psc 2175, maar dat wordt nix. Foto's zijn een beetje roodachtig + vervagen na een tijd! (maar dat ligt mss aan het papier? :P)

Dus nu ben ik een beetje aan het uitkijken voor een detige fotoprinter.
Ook niet overdreven duur met allemaal toeters en bellen, ik wil gewoon een kwaliteitfoto kunnen afdrukken! Ik zag hier en daar al printers die randloos kunnen printen, dus dat lijkt me wel fijn!
Maar dan een printer met LCD scherm en cardreader hoeft dan weer niet :)

Nou, wat voor printers hebben jullie? Print hij goede foto's? Was hij duur in aanschaf? Hoe duur zijn de cartridges? Hoeveel foto's print je met een cartrigde? Of tot er eentje leeg is, want fotoprinters werken met 4 aparte cartridges zag ik..

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 09 okt 2008 09:29 
Lid
Fotografie

Ik laat mijn foto's altijd bij de fotozaak afdrukken. Mijn printer (Canon MP510) print echt niet mooi.

Die aparte cartridges zijn wel erg fijn. Je kan ze per stuk laten vullen of vervangen en hoeft dus niet meer een hele nieuwe te kopen als er 1 kleur leeg is.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 09 okt 2008 10:22 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
De goede betaalbare printer: Canon xp 4500.
Nu hier (in Hasselt) te koop voor €79 (met reductiebon)
Ik gebruik de Canon 4000 en de Canon 4200.

Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 09 okt 2008 11:42 
Lid
Fotografie

Ik heb zelf een Canon Pixma IP6700D... prima fotoprinter die me heel goed bevalt. Deze bevat 6 aparte cartridges. Je ziet niet het verschil tussen een foto die ik zelf afdruk of van een afdrukcentrale.
Maar ik heb nog niet zoveel geprint, mijn cartridges heb ik nog niet hoeven vervangen... Heb niet bijgehouden hoeveel ik heb geprint.
Als je echt veel print, dan is het laten afdrukken over het algemeen goedkoper.

Maar ik ga met Floriz mee....de Canon Pixma IP4500 is een fotoprinter die overal heel goed uit de test komt en is tegenwoordig best goedkoop.

Zie onderstaande link met prijzen vanaf €74 en info op Kieskeurig:
http://kieskeurig.nl/product/080B690A418BDAF8C125735900475BC1.htm

Er is ook een opvolger, de IP4600 maar die is iets duurder.

Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 09 okt 2008 15:25 
Lid

Als je echt veel print, dan is het laten afdrukken over het algemeen goedkoper.
Ow ik had t net andersom verwacht :blush

Maar echt veel zal t niet zijn, af en toe voor een opdracht, en een foto van mij en mijn vriend voor onze moeders :P En als ik eens een foto maak die ik goed genoeg vind om op te hangen, haha :D

Dus die Canon 4500 is nu wel een kanshebber, want die prijs valt heel goed mee! :D
En de meningen op kieskeurig zijn ook redelijk positief, er zitten uiteraard ook klagers bij, maar ach :P

Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 09 okt 2008 18:31 
Lid
Fotografie

Foto naar de Hema sturen, 2 uurs service. Kost haast niks en volgens mij véél goedkoper :D

Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 18 nov 2008 13:15 
Lid
Fotografie

Persoonlijk vind ik de beter en duurdere epson printers alleen de kwaliteit benaderen van een goede afdrukcentrale. het oude type de 2400 bijv is nu best betaalbaar en maakt echt topprints.
Aangezien laten printen niet duurder is als je het omrekent, laat ik het doen en heb ik dus ook geen printer thuis staan. Op de FVS hadden ze de EPSON printers, vandaar dat ik er ervaring mee heb.

Zelf laat ik de foto's afdrukken bij www.profotonet.nl
Naar mijn mening is dit een top vaklab die niet eens duurder is in prijs dan een normale fotowinkel zoals ringfoto. Service is ook perfect. Je kan ook je eigen kleurprofiel meegeven eventueel.

Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 20 maart 2009 17:21 
Lid

Ik laat mijn foto's altijd in een fotoalbum inbinden. Zelf laat ik het doen bij www.pixbook.nl . Ben er zeer tevreden van.

Fotoprinter
BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 03:03 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Of printen duurder is dan af laten drukken hangt helemaal van de hoeveelheid af. Maar geloof me, je moet behoorlijk wat printen wil je goedkoper uit zijn.

Maar het heeft ook een ander voordeel: 0,0,0,0,0 wachttijd vergeleken met af laten drukken.

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, het is ook een beetje afhankelijk van de grootte waarop je wilt afdrukken.
Als je tot A4 wil heb je leuke printers voor ruim onder de 150 euro.
Let er op dat je een printer koopt met meer dan 4 cartridges. De extra cartridges bieden extra kleurtinten die lastig te mengen zijn door de standaard 4. Dit komt de prints echt ten goede.

Zelf heb ik een Epson R360. Zo voor de incidentele afdruk goed genoeg. (En ik leg de drempel vrij hoog)
Voor het echte werk ga ik toch liever naar een echt vaklab, maar dan betaal je er ook voor.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp