Mooie landschappen, waarbij je meteen ziet dat je goed bezig bent met compositie, onderwerp, en licht.
Eertse is een van de mindere, hier mis ik eigenlijk een goede balans van de plaatsing van het meertje. Vaak brengen struiken in de voorgrond diepte, maar hier is het voor mij iets teveel, en was zelf iets meer naar het meertje gegaan om die meer als onderwerp te hebben.
Tweede is een erg fijne plaat, goede compositie, balans, en evenwicht.
Derde is een kwestie van smaak, en ik denk dat velen alleen het prikkeldraad te weinig zullen vinden als 'onderwerp'. Mij spreekt het wel aan, draden lopen mooi weg en voeren je blik mee de plaat in.
Vierde is een nette plaat, maar denk dat je met nabewerken van de lucht, en deze iets meer contrast geeft hij er nog mooier uit gaat zien.
Vijfde is top, erg fijn gedaan, compositie, belichting, kleuren, spiegeling...is een plaat waar je naar blijft kijken.
Zesde ook erg fijn, zou iets te centraal zijn geweest, ware het niet dat de palenrij op de voorgrond hem voor mij weer in balans brengt.
Laatste is hem net niet, paal komt niet aangenaam het beeld in en ik vindt de plaat zelf iets te licht.
Als zulke landschappen je voorliefde hebben, heb ik een woord voor je polarisatiefilter...