NS'ers vallen fotograaf aan NS-medewerkers die zich beklagen over de agressie van reizigers, kunnen zichzelf ook niet beheersen als het erop aankomt.
Dat merkte De Telegraaf-fotograaf Bob Friedländer toen hij gistermiddag werd belaagd door drie NS'ers van de afdeling Service en Veiligheid.
Dat gebeurde in de stationshal van Almere Centraal toen hij foto's had genomen van de NS-medewerker Daniël V., die donderdagavond op het perron van dit station door zes raddraaiers in elkaar was geslagen en daar ernstige verwondingen aan had overgehouden.
De man verbleef enige uren te midden van zijn collega's om zijn emoties te uiten en om steun te zoeken bij hun opbeurende woorden.
Tevens werd hij daar ondervraagd door de recherche over het voorval.
Toen de NS'er vanuit het kantoor de stationshal in liep, nam de fotograaf enige foto's van hem.
Direct daarop doken drie collega's van de man boven op Friedländer, schreeuwend dat dit zomaar niet kon.
De fotograaf werd vijf minuten heen en weer geslingerd. Friedländer: "Ik vind dat de NS'ers behoorlijk agressief waren. Ze hadden me toch normaal kunnen vragen wat ik daar deed?"
Volgens woordvoerder Richard Stevens van de NS gaat het hier om een emotionele reactie van de NS-medewerkers: "De mishandeling van hun collega, deze week, heeft ze aangegrepen. Dan is hun gauw iets te veel als er wat gebeurt. Het is zeker geen vrijbrief om iemand te belagen, maar ik heb er begrip voor dat ze op dit moment hun collega, van wie kennelijk ongevraagd foto's werden genomen, in bescherming willen nemen."
Bron:
Telegraaf.nl