Hallo allemaal,
Ik heb een digitale compact camera, een Sony HX300, waarvan ik een stofdeeltje niet weg kan krijgen.
(Foto's Sony HX300:
https://www.google.nl/search?q=digitale ... Sony+hx300)
Ik had twee weken geleden wat opnames gemaakt met de camera en zag dat er wat vlekken in mijn videomateriaal zat. Vooral wanneer de zon erop scheen was het goed te zien. Dus ik heb de lens geprobeerd zo schoon mogelijk te maken als ik kan en zag tot mijn verbazing een stofdeeltje achter het glas van de camera. Ik weet niet zeker of je het uberhaupt zo noemt (en of de titel wel goed geformuleerd is), maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
Hieronder een foto van de lens en het stofdeeltje dat zich achter het glas bevindt:

Al het stof op de lens heb ik met een borsteltje helemaal verwijderd, behalve dus dit ene deeltje wat ik niet weg krijgt, omdat het achter het glas zit. Hoe het daar bovendien terecht is gekomen...!? In elk geval is het dus bij foto's en video-opnames nog steeds een vlek zichtbaar en ik denk dat het door dit stofdeeltje komt. Hebben jullie tips hoe je dit erachter vandaan kunt krijgen? Met Google en YouTube ben ik niet ver gekomen...