Erik, dan heb je de info op dezelfde bladzijde gevonden als ik.

Volgens Gijs gaat de camera bij 1x op de + drukken gelijk naar de maximale zoom, terug via de - knop gaat hij wel in stapjes. Ik opperde ook het kort indrukken als oplossing, maar dat is het volgens Gijs het probleem niet. Het lukt hem immers wel om via stapjes weer uit te zoomen (dus via de - knop), waarmee hij bewijst dat hij het verschil tussen kort- en lang indrukken kent/beheerst.
Mijn conclusie is: OF je kunt dit instellen bij Canon, OF de + knop blijft hangen waardoor het kort indrukken van de + knop een lang indrukken wordt. Ik begrijp uit jouw reactie dat jij deze functie niet kunt instellen in een menu (dus dat je kunt bepalen hoe de + knop moet reageren in de "foto bekijken modus"), dus dat betekent dat de + knop blijft hangen. Waar gebruik je de + knop nog meer voor? Dan zou je dit "blijven hangen" daarmee kunnen testen/controleren?
Wat je altijd kunt doen is de camera terugzetten naar de standaard instellingen en dan kijken of de camera nog steeds zo raar doet. Het terugzetten naar de standaard instellingen doe je zo:

Als dit niet werkt, kun je tot slot de firmware opnieuw laden. Wellicht zit in de software die je nu hebt draaien in je camera een foutje. Even kijken welk Operating Systeem je computer heeft en dan kun je de laatste versie
(versie 2.05) hier downloaden. Na het downloaden van deze laatste versie de nieuwste firmware installeren en daarna even opnieuw testen.