......hier worden mijn opnames gelanceerd......
Met als eerste...."LANDSCHAP"......

.....
Heb hier gekozen voor een "Stadslandschap"......genomen op het dak van een elf verdiepingen hoog gebouw waar we momenteel ook aan het werken zijn.......

......
Genomen in het hartje van onze europese hoofdstad.....Brussel......
Aangezien op m'n smartphone een soort van pano-instelling opstaat gretig gebruik van gemaakt....
De dinsdag-opname......"BLOEM"........

......
Heb bij deze opgave mijn inspiratie in het woord zelf gezocht......de combinatie van verschillende betekenissen in één plaat gebracht om toch hier iets anders te brengen.....verscherping,uitsnede,kadertje en zwart-wit omzetting op een standaard programmaatje op mijn samsung s5 gedaan....afbeelding toch nog effe binnengehaald in PS om wat contrast te geven en hem wat te verkleinen voor het forum.......hier komt ie....
De woensdag-opname......."SPORT"..........

....
Aangezien ik niet zo'n sportieveling ben voor een rustiger sport-opname gekozen.....
als ik het onderwerp las dacht ik van ......oei....hoe gaan we deze invullen.....
Ben uiteindelijk bij deze gekomen........hier komt ie dan......
De donderdag-opname......."STRAATFOTOGRAFIE".......

......
We zitten momenteel in de Europese wijk te werken en 's middags met dit mooi weer loop ik wel eens graag buiten.....nu zeker met als doel.....je weet wel.....
Je moet weten dat deze straten vollopen met heertjes in kostuum,al dan niet op maat,en dames tegen mekaar op.....zie ik daar op het voetpad deze rasta-boy zitten in ontbloot bovenlijf genieten van z'n jupiler.......moest er niet aan twijfelen......

.....wel wat ontwennig hoor wat zat nogal kortbij.....
Hier komt ie dan.....(beeldkwaliteit wel wat minder.....smartphone hé)
De vrijdag-opname........."LUCHTEN".......

.....
Deze morgen dus kwartiertje vroeger doorgereden naar m'n werk om deze opname te maken.....de lucht was eerst wat grijs maar dan kwam toch even het zonnetje licht geven even daarna terug aan de grijze kant....het juiste moment te pakken geloof ik.....alles bewerkt op m'n smartphone trouwens.
Hier komt ie.....
De zaterdag-opname........"INSECTEN"........

.....
Niet gedacht dat deze in de opdracht zou staan.....was wel verrast dat de smartphone toch wel zoiets op een redelijke manier op plaat kan brengen.....groot verschil natuurlijk tegen over een macro-lens is
de scherptediepte.....had al wat opnames gedaan in de tuin maar echt.....alles is scherp tot het oneindige in de opname

......daarom deze.....op het raam met de tuin in de verte als een onscherpe BG.....
Hier komt ie.....
De zondag-opname........"PORTRET"......

....
Zondag-------rustdag.........

......gekozen dus voor een selfie.....
Hier komt ie....