Smartphone week voor mij zit er op.
Terugkijkend op deze week vond ik het een leerzame ervaring. Het elke dag produceren van een foto in een ander thema was wel een "zware" belasting.
Voor deze smartphone week deed ik niet zoveel met de camera van mijn phone, want de kwaliteit kon in mijn ogen niet tippen aan die van de DSLR. Op dit punt kreeg ik gelijk.
Voordat ik de camerafunctie kon gebruiken moest ik me er eerst in "verdiepen". Ook het fotobewerkingspakket wat bij de Lumia zit (bij mijn Lumia zit) was niet handig in gebruik. Dit lag meer aan het gepriegel op de phone dan aan het pakket. Een computer met fotobewerkingspakket werkt toch veel fijner.
Daarnaast heb ik de conclusie getrokken dat een smartphone ongeschikt is voor bepaalde takken van fotografie, zoals sport en macro. Landschappen, portretten en bloemen & luchten (de laatste in combinatie met landschap) kun je er uitstekend mee maken. De opnamevertraging vond ik vreselijk irritant (doet me denken aan mijn eerste digitale camera...).
Een smartphone is wel veel makkelijker om mee te nemen dan een DSLR. Je steekt hem eenvoudig in je broekzak of in je rugzak. Het neemt niet veel ruimte in beslag.
Wat me tot slot opviel is dat de bestanden die ik uit de smartphones haalde erg klein waren (300kb-600kb). Doet me denken aan de bestanden van een flink aantal jaren geleden... Al met al heb ik er weer wat van opgestoken.
Tot slot gaat mijn dank naar een ieder die gereageerd heeft (dit hield me op de been
) en aan Mendel die deze smartphone week heeft georganiseerd