Kijk, dat zijn een hoop nuttige reacties, waarvoor dank

Zal proberen alle punten te beantwoorden:
Te lichtDe platen zijn zo belicht dat de (embedded) jpg net wel clipt op de camera, maar de raw net niet clipt in LR. Zelf vind ik het wel kunnen, reacties zijn ook wat verdeeld.
Te rood/wazig roodDe paprika kwam uit de koelkast en was daarom beslagen, zal volgende keer de paprika langer op temperatuur laten komen. De rode kleur is wel redelijk juist, ik heb 'm iets meer verzadiging en helderheid gegeven in LR om hem er echt uit te laten springen.
Beschadigingen paprikaGoed punt, was me in het geheel niet opgevallen (wel de lichte puntjes, maar niet de steel), zal er de volgende keer op letten.
Klein diafragma (f/22)/onscherpteHeb op zowel flickr als 500px een aantal voorbeelden gezocht, daar waren de mooiste platen gemaakt met dat diafragma, heb er verder niet over nagedacht en rücksichtloos nagedaan. Volgens dofmaster resulteert de gehanteerde exif in een scherptevlak van 7,8cm, ongeveer de diepte van de paprika, bij f/11 is het scherptevlak 3,9cm en bij f/16 is het 5,5cm, niet voldoende voor een dekkend scherptevlak. Zal de volgende keer zeker varieren in diafragma grootte, om te kijken of scherpte dramatisch toeneemt bij een groter diafragma.
Verder was er weinig licht, wellicht te weinig om accuraat scherp te stellen, zal daar nog extra op letten.
Druppels op de paprikaGoed punt, staat wel op de nominatie om bij de definitieve plaat te gebruiken.
Nogmaals, dank voor alle belangstelling!