Het Kotterbos ligt ten noorden van Almere en grenst aan de Oostvaardersplassen. Het bos bestaat uit populieren en een nat gebied met ruige rietvelden en wilgenbosjes. Hier leven reeën, vossen, hazen en soms ook bevers. Het Kotterbos is recent geherstructureerd; zo zijn er wandel- en fietsroutes aangelegd.
Het Oostvaardersbos, De Driehoek en het Kotterbos doen in de wintermaanden dienst als rustgebied voor de edelherten, heckrunderen en konikpaarden uit de Oostvaardersplassen. De gebieden zijn dan beperkt toegankelijk voor het publiek.
Vanochtend ben ik vroeg uit bed gestapt om een zonsopgang mee te maken in het Kotterbos. Omdat ik me niet goed had voorbereid stond ik op "het moment supreme" niet goed opgesteld. De zon kwam niet voor me op, maar links van me. Ach... weer wat geleerd! Niet op je gevoel afgaan, maar gewoon de kompas op je mobiel checken en een app raadplegen.
Ook bleek het behoorlijk vochtig te zijn (door de optrekkende mist), had ik geen doekjes bij me om mijn filters droog te maken (mijn tweede leerpuntje deze ochtend) en wilde de hoogspanningsmast niet even zakken. Ach, de hoogspanningsmasten zijn onderdeel van de natuur in Almere en dus heb ik hem maar in de foto laten zitten.

Exif: 30sec f/13.0 ISO100 35mm, met een 10 stops ND filter en uiteraard op statief
Update: Typefout verwijderd