Eelke schreef:
Klinkt alsof hij aan jouw eisen voldoet.. Maar vergeet niet dat dit statief inclusief kop rond de 2,5kg weegt en daar wordt je denk minder vrolijk van met sjouwen.. succes ermee!
Dat klopt, maar aangezien ik vaak het statief gebruik op de fiets of met de auto is het gewicht niet echt van belang. Al zijn er wel avonden waarbij ik veel wandel en een statief bij heb, dan zou het wel prettig zijn dat hij wat lichter is. Maar om daar nou zo veel geld extra voor neer te leggen...
Henry schreef:
Matthijs, zoals ik al heb aangegeven, heb ik daar geen ervaring mee. Mijn advies zou zijn om te kijken of je dit statief in een winkel (van steen en glas) kan "bewonderen", vastpakken en uitproberen.
Om even op de reactie van Eelke hierboven in te gaan. Velen van ons (en dat staat ook in het
statief-topic van Eelke) worstelen met het bekende dilemma. Er zijn steeds drie eigenschappen die we stellen aan ons materiaal, te weten de (een bepaalde maximale) prijs, de kwaliteit en het gebruiksgemak. Als je er maar twee mag kiezen, zul je de derde moeten accepteren. Matthijs kiest sowieso voor de prijs (€75-100). Dat betekent dat als hij vervolgens kiest voor:
- kwaliteit: hij inlevert op gebruiksgemak van het statief. Het statief is dan bijvoorbeeld zwaarder dan ideaal gezien wenselijk is of het statief kan bijvoorbeeld niet zakken tot op de bodem.
- gebruiksgemak: hij zal moeten inleveren op kwaliteit van het statief. Het statief is dan bijvoorbeeld minder stevig en stabiel dan hij wil hebben.
Dit statief is niet meer in de winkel te koop.. Daardoor kan ik hem niet testen. En ik hem ook niet ophalen vanwege de afstand.
Ik heb hiervoor de Desq 325 gehad, die was binnen een paar maanden al kapot (voor mij dus de reden om nooit meer een goedkoop statief te kopen!) en ik zal er met dit statief zeker niet op achteruit gaan is mijn mening.
Vooral als je bedenkt dat het statief + balhoofd/videokop samen €160,- hebben gekost (volgens de verkoper......) kan ik er bijna niet op achteruit gaan vergeleken met een statief van zo'n €30,- (toen ter tijd)