Het is 13 aug 2025 23:01

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Annelies
 Annelies
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 14:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hier zijn we weer met een paar nieuwe foto's . Na heel lange tijd nog eens een locatie shoot gedaan en met dit als resultaat. Is het wat en wat is er :up en :nee ?

1
Fotografie
2
Fotografie

MVG,

Kevin

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Annelies
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 19:36 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
hierbij mijn opmerkingen
De eerste is :nee , want ik vind het model een beetje vreemd naar de hemel kijken, terwijl het juist een omgeving is om de buurt goed in de gasten te houden. :D

de 2e vind ik beter, om dat het model contact heeft, alleen vraag ik mij af, of de kin niet vrij moest zijn van de sponning. Plus, is het nodig dat zij haar jack nog over de schouder heeft?

maar laat ik maar niets zeggen, want modelfotografie ben ik geen ster in, maar heb wel genoeg gezien om er iets over te zeggen. :angel

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Annelies
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 20:31 
Lid
Fotografie

Eerste foto oogt technisch goed, maar spreekt me als compositie, omgeving niet zo aan, kwestie van smaak.

Tweede vindt ik erg fijn, mooi haar torso in een curve ingekadert door de sponningen van de ramen van de deur. Vraag me af of je er ook een loodrecht op de deur hebt gemaakt, waarbij de deur zelf het kader van de foto vormt. Lijkt mij mischien mooier...

Annelies
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 21:17 
Lid

Ik vind foto 2 ook het fijnst.
Om verder niet op de compositie in te gaan, want ik vind dat Mendel dat prima gedekt heeft...

Maar waar ik nog wel over wil "nadenken" is de bewerking/de kleuren. Zeker bij foto 2 vind ik de kleuren niet passen bij de sfeer. Ik mis contrast denk ik. Iets wat het oppompt.

Annelies
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 00:37 
Lid
Fotografie

Ik sluit mij aan bij de reactie van flipjetiel44.
Voor mij ook de tweede foto :up
In de eerste heeft het model geen "contact met de omgeving".

Annelies
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 09:27 
Lid

Heb ook voorkeur voor de tweede foto.
Bij eerste vind ik het scherpteverloop over de muur mooi. Van mij moet er niet contact zijn met de lens (toch niet altijd)

Is dit in Lommel?

Annelies
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 16:59 
Lid
Fotografie

@ iedereen

thx steek ik weer een heel deel van op en kan me in de meeste opmerkingen wel vinden en waren ook mijn puntjes die ik niet zo super vond :) .

Nu dan maar even mijn uitleg erbij zetten he : foto 1 is was mij eigenlijk te doen om de compo met het verloop van de muur naar het model en dan het model beetje laten wegkijken waardoor het niet zo geposeerd leek.

Klopt de compo van foto 1 dan??

Foto 2 ja daar had ik dus ook vooral twijfels over de kin en ja hoor ook had ik hier liever beetje meer contrast in gestoken maar jammer genoeg was dit niet mogelijk want dan kwam er echt wel veel ruis bij en dat leek me ook niet dat :) . Verder het jasje ja dat zal smaak zijn vermoed ik en kan ik flipjetiel44 in volgen maar ja dit is een keuze voor deze foto maar heb hem ook zonder de jas :) .

@ Paly

nee hoor is in Hasselt de oude Shell aan het kanaal , indien je interesse hebt om er eens een kijkje gaan te nemen stuur maar een PB en dan wil ik het je wel eens gaan tonen want zo het vinden mmmm lijkt me moeilijk ( is wel echt heel knappe locatie met genoeg materiaal voor 20 shoots zonder de zelfde beelden te moeten maken )

THX,

kevin

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp