Nou, bij deze dan. Mijn model wou eindelijk stil blijven zitten (ik had de strenge baas meegenomen) én mijn instellingen stonden goed. Volgens mij ben ik in totaal 4 keer terug geweest naar die plek. Ik zal beginnen bij het begin.
Eerst heb ik wat info opgezocht op internet over compositieregels. Al gauw had ik iets in gedachten, maar waar moest ik dit uit gaan voeren? Ik dacht eerst aan een lange muur die schuin wegloopt in beeld. Maar waar in Ridderkerk heb je zo'n lange muur?

En, wie ga ik ervoor zetten, ga ik er iemand voor zetten? Tijdens het uitlaten van Chloe kwam ik een muur tegen. Die heb ik in gedachten gehouden, maar ik was toch niet enthousiast, want ik wilde ook herhaling terug laten komen in mijn foto. Dus... dan misschien een leuk kronkelpaadje dat van links naar rechts het beeld uitloopt, of een rechte weg (voor de diepte)..maar hm.. dan zou het leuk zijn als er een paar boompjes naast stonden (voor de herhaling). En, dan zet ik Chloe achteraan het paadje en Pukkie (de hond van mijn ouders) voor op het paadje en dan Chloe scherp, Pukkie onscherp om diepte etc. te creëren. Ondertussen had ik al meer gedacht dan gedaan.

En toen, schoot me dit plekje te binnen. Het spijlen van het hek vormen het herhalings-element in de foto, net als de lantaarnpalen (en het trapje?). De eerste keer ben ik er langs gelopen met Chloe, om te kijken of het inderdaad iets was. De tweede keer ging ik met mijn vader, maar stonden bij thuiskomst mijn instellingen niet goed en was de foto dus bagger. De derde keer ging ik alleen, maar Chloe had honger dus bleef niet geduldig zitten wachten tot ik de foto had gemaakt.

Dus, gaan we maar weer op pad...Martin (m'n vriend) mee, die er een paar meter bij vandaan moest gaan staan en moest zorgen dat Chloe bleef zitten. En luisteren dat ze nu deed...
Oh ja, de lantaarnpalen. De eerste twee staan scheef, maar de laatste recht...dus wist niet zo goed wat ik hier mee aan moest. Als de laatste scheef zou staan, zou het me misschien méér storen. De laatste eraf croppen vond ik geen optie..dus ik heb hem maar zo gehouden.
Compositieregels:
- Regel van derden
- Herhaling
- (leidende) Lijnen
- Diepte (al vind ik dit nog tegenvallen)
Brand maar los....