Pfff, 't was een gekkenhuis in het gezin, vakantie, thuis komen, verjaardag van Isaiah voorbereiden en natuurlijk ook nog werk, eerder lukte dus echt niet, helaas, sorry voor de vertraging van het gehele portret.
De eerste foto is gemaakt voor de opdracht: glas, fles, kaas en fruit. Dat levert dus een even aantal elementen op, daarvan - zoals ik al eerder heb getiept - vind ik het lastig om als stilleven een aansprekende compositie te maken. Om dat ook te illustreren heb ik ook een plaat gemaakt met een oneven aantal beeldelementen, dat is de tweede foto.
#1 - even aantal elementen

#2 - oneven aantal elementen

Platen gemaakt met de 70d, voorzien van de 24mm stm, vanaf statief, links daglicht, rechts goudkleurige reflector.
Dank voor je belangstelling

Het proces
Plaat werd natuurlijk een stilleven, elementen zo neergezet dat er weinig schaduw viel over de andere elementen, ook geprobeerd om een driehoek te maken, die wordt alleen altijd onderbroken, door het even aantal elementen. Vervolgens beeld beter uitgelicht met behulp van een goudkleurige reflector. Heb drietal beelden moeten maken om de belichting wat beter te krijgen. Kortom van te voren over nagedacht en heb er uiteindelijk weinig aan bij hoeven schaven.
Tevredenheid
Met met de tweede plaat wel tevreden als oplossing voor deze projectopdracht, toch zal ik hem niet uitprinten voor aan de muur, noch ter beoordeling aanbieden op een foto site.
Algemeen
Henry, hartelijk dank voor dit aansprekende project, prima opgezet en uitgewerkt