Dan zat Ria in de bak met vis Henry

Naarg, ik snap het wel. Straatwerk is niet mijn expertise maar in dergelijk geval is het vooral kwestie van veel schieten en zoeken naar die sterke standpunten.
Alternatief:
Je moet ook wat lef hebben als fotograaf om je beeld op te bouwen en naar de hand te zetten.
Staat er iemand storend in beeld dan jaag je die (vriendelijk) even weg.

In 99% van de gevallen lukt dat zonder probleem.
Ik zie daar een leuke achtergrond, een toffe brommobiel, bakken vis, een oude man,... Mits wat onderhandelen komen die al snel bij elkaar en kan je een knaller van een plaat maken.
Die supermooie sfeerbeelden die in reismagazines staan komen allemaal zo tot stand trouwens.
Heb vandaag een shoot op locatie gedaan. Mijn eerste werk is heel de omgeving naar mijn hand zetten en zien hoe ik mijn beeld zal opbouwen.
In dit beeld kon je bv de mensen in de voorgrond gewoon even vragen plaats te maken.
Nu, dat is EEN aanpak, niet noodzakelijk verplicht. Ik rijk maar aan hoe IK het zou aanpakken.