Wie heeft ervaring met deze grip en wat zijn je bevindingen hiervan.
Wil er graag eentje aanschaffen i.v.m. portret fotografie.
Ik weet niet of ik de originele of een imitatie grip zal nemen.
Bedankt

Oké bedankt voor je info, maar origineel of imitatie.Henry schreef:Ik heb wel geen Canon, maar wil je mijn mening wel vertellen.
Ik vond een batterijgrip vroeger grote onzin.
Mijn huidige camera heeft er standaard 1 aangemeten gekregen.
Voordeel van een batterijgrip is dat er veel meer batterij-capaciteit aan je camera hangt en dat je ook eenvoudiger in portretstand kunt schieten (maak ik trouwens nauwelijks gebruik van).
Nadeel is dat het allemaal weer wat zwaarder en groter wordt en dat het er allemaal weer wat professioneler uit ziet. Dit laatste kun je trouwens ook als voordeel zien.

Bedankt voor de tips.Eelke schreef:Ik heb dan geen 6d maar een 70D. Ik heb er ook een grip bij een imitatie. Tegenwoordig zijn veel imitaties ( net zoals batterijen) erg goed. Ik weet dat Hanhel bijvoorbeeld 2 jaar garantie op haar batterijen geeft en canon maar een half jaar...... Maar ik vind met grip prettiger vasthouden en helemaal in portretstand. ik schiet toch vaak ook in portretstand. ander voordeel is dat je toestel langer meegaat wanneer je er 2 batterijen in doet. maar zoals Henry zegt het nadeel is dat je hele body wat zwaarder weegt. Wat wel belangrijk is dat je kijkt dat er niet teveel speling zit tussen je body en grip (vooral belangrijk tijdens statief gebruik)

Dan ga ik toch voor de originele.fotofons schreef:heb zelf de canon 7d , maar altijd een grip eronder , heb zelf wat grotere handen , en vind het dan lekkerder vast houden , ook met de accu , het is wel iets duurder , maar altijd orgineel , hopenlijk kom je er iets verder mee , aan de hand van vorige reacties , gr fons

Ik maak gebruik van een canon 24-105 L usm lensHenry schreef:Tot slot nog een voordeel van een battery grip: mijn 70-200mm heeft een statiefgondel en met battery grip rust het geheel als je hem op tafel plaatst op zowel de grip als op de gondel. Bij lenzen die zo'n gondel niet hebben, is het weer een nadeel...