Het is 21 jun 2025 19:25

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Indian spices
 Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 06:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geïnspireerd door het werk van fotograaf Andrea Belluso en dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=pavT2j_HOOI&index=106&list=WL

Hebben wij een eigen creatieve variant gemaakt.
In mijn hoofd wauw ik een kleuren explosie met enigszins ingetogen poses maar wel vrouwelijk zeg maar.
De make-up stond in de hoofdrol en dat was best een uitdaging met name om alles precies goed te krijgen.

Om het nog moeilijker te maken voor mij heb ik de uitdaging op mij genomen om hard, gericht licht te gebruiken, (zoom en magnum reflector met 10 graden grid) iets wat ik wel vaker doe maar nu veel meer op een Editorial beauty niveau.
Om het toch enigszins eenvoudiger te houden hebben wij bewust voor enkel twee make-up looks gehouden
Puur omdat het voor ons alle drie vrij nieuw is.

Nou ben ik heel eerlijk en zeg ik erbij dat ik nog lang niet ben maar dit is wel een onderwerp wat mij erg aanspreekt.

Kom maar op met jullie feedback

Model Cindy Chou
MUA & haar Linda van Zeist

1 test opname om in de workflow te komen
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

4
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 07:28 
Lid
Fotografie

Prachtig :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 08:57 
Lid
Fotografie

Heel fraai, prachtige kleuren alsook de verschillende poses :super
Als ik moet kiezen ga ik voor de 3de opname :up

Gr. Geert

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 09:39 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Heel mooi.
Ik ga voor foto 4.
De eerste 2 zijn qua belichting heel erg mooi, maar ik ben een beetje allergisch voor de "slappe" handjes die maar net de huid raken om er geen rimpeltje in te deuken.
Dat is een punt van mij hoor. Vind het te onnatuurlijk.
Maar het wordt veel gedaan en iedereen heeft zijn eigen voorkeuren natuurlijk :)

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 09:50 
Lid
Fotografie

Hele fraaie reeks persoonlijk voorkeur gaat uit naar foto 2 en 4
De eerste vind ik de huid wat aan de lichte kant en wat te veel gesoft.
Bij de derde is het wit mooi wit, maar in het totaal te wit ajbwib :)

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 10:13 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Je zegt geïnspireerd te zijn door het filmpje.
Ik heb het bekeken en krijg het gevoel, afgaande op decor, aankleding en poses dat je beelden hebt willen namaken.
Of je dat gelukt is, of hoe ver je in de buurt komt is moeilijk te beoordelen.
Op het eind van het filmpje zien we wat resultaten van de shoot wat beter in beeld.
Zijn wel heeeeel fraaie beelden.

Wat de foto's hier betreft.
Vind de twede heel fraai. Mooie sensuele pose in fraai licht.
De derde komt qua expressie en pose van je model heel vlak over. Zeker in vergelijk met het filmpje.
In de derde lijkt me dat de nabewerking de kwaliteit van het beeld gedegradeerd heeft.

Tot slot naar je website gegaan. Daar staat een hoop moois op. :up

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 10:30 
Lid
Fotografie

Een mooie serie en ook ik krijg net als Frans het gevoel dat je de beelden van het filmpje hebt willen reproduceren, maar dan met jouw model, jouw MUA en in jouw omgeving. Helemaal niet erg, maar ergens door geinspireerd zijn en met die inspiratie je eigen beelden maken is wat anders dan iets mooi vinden en beelden namaken. Misschien zien we in de volgende shoot het resultaat van die inspiratie ;)

Blijft over dat het hele mooie foto's zijn :upc
Zelfs de testfoto vind ik mooi.

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 11:55 
Lid
Fotografie

Laat je gaan. De fotograaf vertelt zijn eigen inspiratie wat ik graag zie en waardeer. Een keuze maak ik niet, alle 3 geslaagd elk in zijn eigen vorm en sfeer :up

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 17:17 
Lid
Fotografie

Bedankt iedereen voor jullie reactie en vooral voor jullie feedback
hier kan ik wat mee :-)

@Paula Loonen
u bedoeld de rechter hand denk ik op foto 2
Goed tip om daar aandacht voor te houden in het vervolg.

@Gotchas
Bedabkt voor uw aandacht punt voor te soft het was de eerste keer dat ik uitvoerig bezig ben geweest met een frequency separation techniek dus goed om te horen dat ik hier bij deze plaat hierin ben doorgeschoten.

Wat bedoeld u met ajbwib? Het wit is met name of de top op het randje van wel of geen detail maar deze is wel gelukkig aanwezig gebleven al schilde dat niet veel :-)

@Frans & Henry
Jullie hebben beide helemaal gelijk Ik heb bewust gekozen om een vergelijkbare styling en setting te gebruiken het verschil zit hem voor mij gevoel in de uitvoering die een stuk rauwer is dan op het filmpje
Al had ik de achtergrond iets gezien wil hebben de extra licht val op de achtergrond maakt het wel weer naar mijn eigen foto stijl.
Het oorspronkelijke idee wat ik had was om een andere textuur en kleur achtergrond en kleding te gebruiken maar uiteindelijk hebben we toch voor deze setting gekozen omdat het voor ons gevoel beter paste bij Cindy en de boogde make-up

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 21:27 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mooie poging, maar voor mij ben je met je frequency separation techniek 200 % te ver gegaan...

Next time better ;)

DD.

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 22:44 
Lid
Fotografie

oke en dan met alle foto?

Indian spices
BerichtGeplaatst: 29 jan 2016 23:21 
Lid
Fotografie

Rick t thanks voor de link naar de inspiratiebron, wat een prachtig foto's. En ook van de term frequency separation had ik nog nooit gehoord en ben dit direct gaan opzoeken en uitproberen. Wat een effect kan je verkregen met deze techniek...

Jou serie vind ik mooi maar ik denk net als Daniel Doyen dat je iets te ver bent gegaan in het toepassen van de techniek. Ik zie in geen enkele opname meer haar structuur van de huid terug, en dat was volgens mij wel de bedoeling.

Indian spices
BerichtGeplaatst: 30 jan 2016 19:58 
Lid
Fotografie

Uw werk heeft dan wel vergelijkbare puntjes met het filmpje, het bekomen werk staat er toch een heel eind van vandaan. (niet dat dat fout is hoor)

Uw werk toont een zeker kunnen en dat is goed maar ik zie ook beperkingen.
Waar ik mij wat aan stoor is dat je zeer kwistig bent om die hooglichten zo op te trekken.
Het kan een stijl zijn en is zoals gebruikelijk smaakgevoelig maar voor mij persoonlijk is het toch net iets TE.
Anderzijds heb je de set niet altijd goed uitgelicht (zie donker zones en bv die beelden die onderbelicht zijn)
Het een en ander is nu eenmaal logisch als je zoiets gaat maken met een reflector en daar een kleine grid op. Je komt spill te kort om je set uit te lichten.
Eenvoudig gezegd: Het ziet er best wel ok uit maar je lichtshaping (bedoeling van het filmpje) heb je nog niet 100% onder controle. Maar zeker een verdienstelijke poging.

Ook opletten dat photoshop niet teveel uw hoofdwerkmiddel wordt. Goede beelden worden aanvankelijk gemaakt op de set en niet in photoshop. Zoals die spielerij op foto 4 zie ik weinig nut van in.

Foto 2 vind ik wel heel mooi.

Indian spices
BerichtGeplaatst: 31 jan 2016 17:12 
Lid
Fotografie

xafke schreef:
Uw werk heeft dan wel vergelijkbare puntjes met het filmpje, het bekomen werk staat er toch een heel eind van vandaan. (niet dat dat fout is hoor)

Uw werk toont een zeker kunnen en dat is goed maar ik zie ook beperkingen.
Waar ik mij wat aan stoor is dat je zeer kwistig bent om die hooglichten zo op te trekken.
Het kan een stijl zijn en is zoals gebruikelijk smaakgevoelig maar voor mij persoonlijk is het toch net iets TE.
Anderzijds heb je de set niet altijd goed uitgelicht (zie donker zones en bv die beelden die onderbelicht zijn)
Het een en ander is nu eenmaal logisch als je zoiets gaat maken met een reflector en daar een kleine grid op. Je komt spill te kort om je set uit te lichten.
Eenvoudig gezegd: Het ziet er best wel ok uit maar je lichtshaping (bedoeling van het filmpje) heb je nog niet 100% onder controle. Maar zeker een verdienstelijke poging.

Ook opletten dat photoshop niet teveel uw hoofdwerkmiddel wordt. Goede beelden worden aanvankelijk gemaakt op de set en niet in photoshop. Zoals die spielerij op foto 4 zie ik weinig nut van in.

Foto 2 vind ik wel heel mooi.

Dank u voor uw uitgebreide feedback.
Klopt helemaal wat u zegt dat er een super groot verschil in zit en eerlijk gezegd was dat ook de bedoeling anders leer ik ook niks door precies het filmpje te volgen. ondanks het gebruik van de zelfde techniek heb ik een andere uitvoering van gemaakt.

Graag zou ik u de onbewerkte versie willen laten zien van foto 3
Onbewerkt
Fotografie

bewerkt:
Fotografie

Dan ziet u dat ik het tegenovergestelde heb gedaan met wat u omschrijft wat licht betreft en ook wat voor andere aanpassingen ik heb gedaan.
Maar mee eens over de photoshop opmerking een goed iets om er rekening mee te houden
Echter om foto 4 bij te betrekken dit is wel de stijl waar ik gek op ben.

Ik ben volkomen met u eens dat ik nog een hoop te leren heb en dankzij jullie feedback kan ik mij veder ontwikkelen. :super

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp