Zoals ik steeds meer ondervonden heb is er een probleem met mijn 70-200mm lens van Tamron.
Als ik scherpstel op het dichtstbijzijnde oog is het achterste oog scherp en niet het voorste.
Ik heb het probleem op alle brandpuntsafstanden, behalve op 200mm dan stelt hij wel scherp waar het moet.
De voorbije weken had ik al een paar opmerkingen op portret-opnames gehad over het "verkeerde" oog dat scherp is.
Ik ben er meer op gaan letten en wat testjes uitgevoerd en inderdaad heb ik helaas vast gesteld dat er een probleem is met mijn lens.
Eigenlijk moet ik me geen zorgen maken want hij is nog in garantie(1maand oud).
De webwinkel heeft me al gemaild dat ze mijn lens gratis komen halen en zullen verzenden voor herstel.
Tamron zelf stuurt me naar een dicht gelegen verdeler.
Die verdeler zegt me dat ze die sowieso ook moeten opsturen naar Tamron voor herstelling.
Een andere verdeler vertelde me dat ik zelf naar Tamron moet gaan en vragen achter een bepaald persoon die me dan wel zal helpen.
De keuze is aan mij blijkbaar
Toch balen hoor dat ik volgens de bovenstaande bronnen een 4tal weken mijn lens zal moeten missen
Dit was gewoon ter informatie, hoewel ik toch wat uitleg zou willen ivm het probleem... op 200mm werkt hij goed, ga ik kleiner qua brandpuntsafstand dan word het probleem groter.
Aan mijn camera ligt het niet want andere lenzen werken wel goed qua focus.
Gr. Geert