Bedankt voor de reacties. Tja, schoonmaken..... Ik besef natuurlijk wel dat dit voor de levensduur waarschijnlijk het beste is, maar ik moet toegeven dat ik van mijzelf weet dat ik dit gewoon niet snel doe.
Die Gitzo Ocean vind ik wel interessant klinken, daar ga ik nog verder naar kijken, Henry bedankt voor de tip. Ben wel benieuwd naar de afmetingen in opgevouwen toestand en de minimale werkhoogte, op het eerste gezicht zagen deze er minder gunstig uit... Maar als de ocean traveller series1 met ingekorte middenkolom leverbaar is, is dit wellicht een mooie optie.
xafke, bedankt voor je uitgebreide reactie, klinkt logisch dat zout water niet echt een probleem zou mogen vormen. Zand is echt wel iets om in het achterhoofd te houden. Ik vroeg mij nog af of die Explorer statieven wellicht ook iets van afdichting hebben bij de poten, zodat zand minder snel binnen komt?
Btw, iemand nog ideeën voor andere alternatieven voor de Gitzo Explorer? Ik ben wel erg gecharmeerd van de kantelbare center column, maar echt wel minder van de prijs van zo'n Gitzo..... Benro heeft iets dat er op lijkt, maar is deze echt net zo goed, of echt een slag minder? Ik zoek met name iets met een hoge flexibiliteits factor, waarbij elke poot onafhankelijk van elkaar in elke gewenste hoek gezet kan worden en elk standpunt van heel laag tot ongeveer ooghoogte (of net eronder) mogelijk is.
|