archito schreef:
...Omdat ik tijdens reizen (van bijvoorbeeld 1 tot 2 maanden backpacken) veel fotografeer, is gewicht en omvang zeker van belang. Ook het constant moeten wisselen tussen een 18-55 en 55-250 lens is tijdens het reizen of architectuurtripjes niet echt handig, daar wil ik, mits het niet buitensporig veel is, best een beetje kwaliteit voor inleveren....
Na je verhaal te hebben gelezen, zou ik (als ik jou was) een camera nemen met een 18-200mm of een 28-300mm lens.
Je hoeft niet meer te wisselen en ietsje inboeten in kwaliteit vind je niet erg, niet gezegd hebbende dat je door de aanschaf van een 18-200mm of een 28-300mm lens gelijk in kwaliteit inboet. Je oude setje was immers van een aantal jaren geleden.
archito schreef:
...Is het nog de moeite waard om een paar maanden te wachten? Is er iets bekend of sony binnenkort een nieuwe generatie aankondigt bijvoorbeeld?...
Er is een bekend gezegde dat zegt dat "je moet voorkomen dat je overlijdt met de folder in je hand". Dus, ja er is een nieuwe generatie aangekondigd. Niet alleen van Sony, maar ook van Nikon, Canon, Panasonic, Leica, .....