Ik ben in het bezit van de Olympus OM-D E-M1 met de kleine bijgeleverde FL-LM2 (kit flits) en een TTL HSS flits Panasonic FL360L. Deze zeer compacte lichtgewicht flitsers die steeds in mijn tas zitten, bieden me de mogelijkheid om de grote flits ook off-camera te gebruiken en deze te activeren via de kit flits die fungeert als een remote trigger … mijn ideale reis-combi.
Omdat ik met het huidige flits-systeem (remote triggeren dmv voorflits) tegen verschillende beperkingen aanloop, zou een RF-systeem een beter alternatief voor me kunnen betekenen.
Zo ging ik met de gedachten de winkel binnen om me te informeren over de mogelijkheden van de Cactus v6 en zijn compatibiliteit met de Olympus EM-1.
Euh…? De verkoper stelde me toch al vlug een ander en beter alternatief dan de Cactus v6 voor, namelijk de “Hähnel Captur Transmitter Receiver Set" die volledig compatibel zou moeten zijn met Olympus ….“m43”.
Enige nadeel aan de Hähnel Captur is dat je de flitsers allen manueel dient in te stellen, dus op afstand zou het flitsvermogen niet te regelen zijn? Wat dus betekent dat je de flitsers steeds in de softbox dient te af te stellen. Althans kan ik hierover in de zeer beknopte handleiding helaas niets over terug vinden. https://www.hahnel.ie/cont...Captur%20Manual%20A41.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer, want bij de Cactus v6 is het op afstand bedienen van het flitsvermogen wel beter geregeld, maar wordt door de verkoper niet warm aanbevolen, vreemd….?