Weten jullie welke beter is? qua lichtsterkte weet ik het, maar welke is scherper en prettiger mee te werken? Ik hoor heel graag jullie ervaringen en of verschillende vergelijkingen
Alvast super fijn voor het meedenken en voor de hulp.
Ik heb de 70-200 .. en ik hou wel van onscherpte.... dus idd wel wat.. Maar is de lens van tamron echt kwalitatief veel beter dan de canon vraag ik mij af.. of juist andersom
Als je van onscherpte houdt, dan is een groot diafragma bij groothoek bijna een randvoorwaarde om nog enige onscherpte in het beeld te krijgen. Als je richting licht telebereik gaat, kun je dit ook nog bereiken met een kleiner diafragma.
Ik maak vrijwel al mijn foto's met de Canon 24-105 F4, en ik heb nog nooit een reden gezien om iets anders aan te schaffen (afgezien van brandpunt, daarom wel een 14mm erbij gekocht). Je kunt over kleine dingetjes zeuren, maar door de bank genomen vind ik het een geweldige prijs-prestatie lens.
Ik heb hem gekeurd bekeken en meegenomen. hij zag er puntgaaf uit hij zei zelf al dat ie hem maar een paar keer op zijn body had gezet maar er nooit mee naar buiten is gegaan omdat hij vooral wildlife fotografeert. En deze lens zat maar in de kast niks te doen en hij wilde een 500mm kopen... lekker mee spelen dus Dank voor de reactie en hulp! erg fijn altijd!