Frans , ik moet je oprecht danken voor je zeer interessante uiteenzetting en ja, ik heb er al meer dan 50 jaar fotografie en (vroeger) diaporama opzitten, dus niemand moet mij nog 'smoelen' leren trekken. Trouwens mijn bagage op school- en cursusgebied is ook niet min. Gelukkig heb ik met al die ervaringen leren relativeren daarom lees en hoor ik graag die kritieken. Kritieken waar je soms versteld van staat maar daar kan je eveneens redenen voor vinden, wat ons hier te ver zou leiden. Je laatste paraaf is doorslaggevend en had dit al ondervonden. Helaas ben ik geen spotter van fauna en flora en architectuur, mijn opnames richten zich meestal op landschappen, straatfotografie en artificiële foto' s en creaties met als hoofddoel, vorm, inhoud en sfeer. Meestal kan je me vinden in expo's van beeldende kunsten en galerijen (nu veel minder, zeg maar sporadisch) een leerschool voor im- en expressie waar andere normen gelden dan in fotoclubs. Dit wil niet zeggen dat ik klassieke foto's minder zou vinden want een goede foto van welk genre of categorie weet ik wel oprecht te waarderen. Kortom, ik ben (toch) ruimdenkend.
Wat en waar ik hier in de toekomst zal plaatsen moet ik nog even laten rijpen, we zien wel