Station Liege I
Heel mooie foto, gefeliciteerd met TC
- Bas
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Heel erg bedankt voor alle fijne reacties! 
Maar ik weet wel dat dat bewerkingssporen zijn, zal ze er zo even uithalen 
Zal zo die versie plaatsen. Wat CA is, ik heb geen idee overigensni3lsj4ns3n schreef:Zou misschien nog even stukje afsnijden links, tot aan de roltrap. Daar links heeft hij trouwens ook wat last van CA volgens mij...
- Ron62
- Moderator
CA is Chromatische Aberratie, ook wel 't paarse spook genoemd.
Je ziet 't vaak op plekken met een groot verschil in contrast, bijv. een scherpe overgang van wit en zwart.
Takjes in de bomen die in de onscherpte zitten en tegen een lichte lucht afsteken hebben er bijv. snel last van dat je langs de randen een paars of groen randje ziet.
De ene lens is er gevoeliger voor dan de andere, maar ik denk dat er maar weinig lenzen zijn die het helemaal nooit laten zien.
Het is dus geen bewerkingsprobleem, maar je kunt 't wel verergeren door je bewerking, maar ook zo goed als laten verdwijnen door je bewerking.
Je ziet 't vaak op plekken met een groot verschil in contrast, bijv. een scherpe overgang van wit en zwart.
Takjes in de bomen die in de onscherpte zitten en tegen een lichte lucht afsteken hebben er bijv. snel last van dat je langs de randen een paars of groen randje ziet.
De ene lens is er gevoeliger voor dan de andere, maar ik denk dat er maar weinig lenzen zijn die het helemaal nooit laten zien.
Het is dus geen bewerkingsprobleem, maar je kunt 't wel verergeren door je bewerking, maar ook zo goed als laten verdwijnen door je bewerking.
- ni3lsj4ns3n
- Lid

Update vind ik mooier denk ik
. Sorry trouwens, had gelijk wel even bij kunnen zetten wat CA is, maar ron heeft het goed uitgelegd
.
- momentum60
- Lid

1e, heel fraai, futuristisch !
- Christiaan
- Lid

- Contacteer:
Nette platen Bas!
- Sandra-S
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Mooie foto's heb je hier neergezet Bas
. Vooral de eerste vind ik echt top
! Mooie frisse kleuren en lekker scherp ook. Knap werk. Enneehh natuurlijk gefeliciteerd met je tc