Nu nog kiezen welke, solligo, sigma
Nu nog kiezen welke, solligo, sigma

Bedankt voor je bijdrage, ik moet de verschillende reacties even laten bezinken. Wat ik wil is de beestjes, bloemen groter in beeld.Arno1 schreef:Ab,
ook ik heb de Canon 100mm macro (non L) en deze bevalt prima. Ik wilde een grotere vergrotingsfactor bereiken en niet hel geld uitgeven voor de Canon MP E-65 (€ 900,-). Let op; ik wil het beestje dus groter in beeld krijgen. Doel; was niet om verder af te fotograferen want dat is met de 100mm goed te doen. Mijn 2e doel was om geen kwaliteitsverlies door extraglas en stops te krijgen. Dus heb ik gekozen voor de Soligor tussenringen/extension tubes C/AF van 12/20 en 36mm. Deze heb ik 2e hands voor € 75,- (meen ik) gekocht. Volgens mij heeft Annemiek recent dezelfde aangeschaft.
Mijn eerste indruk is dat dit een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding is. Veel heb ik er nog niet mee geoefend.
Arno
Erik bedankt, ik geloof dat je het laatste zetje hebt gegeven. Ik ga voor de tussenringen, misschien dat ik de minister van financien zover kan krijgen naast het complete statief ook nog een extender te financieren.__Erik__ schreef:Maak ff een poll aan
Ik zou voor beestjes een extender kiezen, op grond van meer afstand kunnen houden en voor plantjes en ander niet bewegend spul tussenringen

Peter bedankt voor het meedenkenPapa100 schreef:Ik heb een complete macroset en bestaat uit:
- Minolta macro objectief 100 mm/f2,8
- Sony twinflitser
- Kenko tussen ringen (3 stuks)
- Statief
Voor macro zou ik geen converter gebruiken maar tussenringen.
Waarom, dit is hierboven al genoemd.
Hiermee kun je nagenoeg alles fotograferen op macro gebied. Voor mij de ultieme macroset.
Je hebt het voordeel dat je Canon hebt. Op macro gebied hebben ze een hele mooie MP-65.
Succes.
gr
Peter